يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۱۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 3 از بهره‌برداري مجدد شهروندان از درياچه پارک ملت در تاريخ يکشنبه 19 تير خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3، مددي با بيان اين مطلب افزود: درياچه پارک ملت همزمان با فعاليت هاي عمراني تونل صدر-نيايش براي ارتقاي سطح ايمني درياچه و حفظ سلامت شهروندان، تخليه شده بود.

او ادامه داد: پس از تخليه درياچه و جمع آوري لجن، سطح آن به وسيله مواد ژئوممبران ايزوله و آبگيري شد و شهروندان مي توانند از آن استفاده کنند.

او يادآور شد: درياچه پارک ملت با 37 سال قدمت مساحتي بالغ بر 13 هزار و 600 متر مربع و 50 هزار متر مکعب حجم آب را شامل مي شود.

او با اشاره به آبنماي پارک ملت که سه سال پيش افتتاح شد ادامه داد: آبنماي پارک ملت در درياچه مصنوعي اين پارک به وسعت 22 هزارمتر مربع عمل مي‌کند و شهروندان از طريق 19 تابلوي کامپيوتري و الکترونيکي، تصاوير و حتي فيلم‌هايي را روي پرده‌اي از آب تماشا مي‌کنند و رقص آب، نور، تصوير و موسيقي را به‌طور همزمان با هم تجربه مي‌کنند.

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 3 در ادامه درخصوص بهسازي باغ وحش پارک ملت نيز اظهار کرد: اين باغ وحش با بيش از 30 گونه پرنده و دام همه روزه به ويژه روزهاي پاياني هفته پذيراي جمع کثيري از شهروندان اين منطقه و ساير مناطق شهر تهران است.

مددي ابراز کرد: تامين سيستم گرمايشي ، لوله کشي ، ساخت اتاق قرنطينه ، کلبه طاووس ، جزيره مرغابي ها و شيشه گذاري لانه پرندگان از جمله اقدامات انجام شده در اين باغ وحش است.

او در ادامه با اشاره به اينکه به تازگي 2 راس اسب پاکوتاه (پوني ) نيز به مجموعه باغ وحش افزوده شد است افزود: گوزن شاخ دار، مارال، شترمرغ، خرگوش، ميمون، قو مشکي و اشکي، طوطي آراد، اردک، مرغابي، پليکان، جغد، کرکس، طاووس از جمله گونه‌هاي موجود در اين باغ وحش است که تغذيه، واکسيناسيون، بهداشت، نگهداري آنها به طور مطلوب و زير نظر متخصصان انجام مي شود.

او يادآور شد: احداث آلاچيق در قسمت طاووس ها، نرده کشي دور درياچه از فعاليت هاي انجام شده است.

نظر شما