يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۱۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
با هدف استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير7دستگاه آبگرمکن خورشيدي در مراکز اسکان کارگزي و بوستان‌هاي غرب تهران نصب مي‌شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، مرتضي آدينه معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه با اشاره به تأثيرات مخرب سوخت هاي فسفري بر محيط زيست، گفت: به منظور استفاده بهينه از انرژي هاي تجديد پذيروهمچنين  کاهش آلاينده هاي زيست محيطي نصب آبگرمکن هاي خورشيدي دردستور کارقرار دارد. به گفته آدينه اين طرح درمراکزاسکان کارگزي و همچنين دفترمجموعه جنگلي کوهسار ومرکز گياه پزشکي منطقه اجرا مي‌شود.


آدينه گفت: با تجهيز اين مراکز به سيستم گرمايشي خورشيدي  آب در سرويس هاي بهداشتي تا دماي 75 درجه با استفاده از انرژي خورشيدي گرم مي‌شود.


او بابيان اينکه 80 درصد در مصرف سوخت صرفه جويي  مي شودگفت:  انرژي خورشيدي يکي از منابع تامين انرژي رايگان، پاک و عاري از اثرات مخرب زيست محيطي است و سبب کاهش و صرفه‌جويي چشمگير در مصرف انرژي مي‌شود.

او افزود:اين طرح  با مشارکت واحد محيط زيست و انرژي منطقه در بوستان هاي منطقه اجرا  مي شود و پس از بررسي هاي کارشناسي در ديگر اماکن عمومي نيز نصب مي شود. معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه5 تصريح کرد: آبگرمکن هاي خورشيدي در مواقعي که نور خورشيد کم است با استفاده از انرژي برق نيز کار کرده و المنت هاي موجود آبگرم مورد نياز را تأمين مي کند.

نحوه عمل اين سيستم ها به شکلي است که از طريق فتوسل ها انرژِي خورشيدي جذب و به انرژي گرمايشي تبديل مي شود.

نظر شما