دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۴۱۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
فرهنگسراي اميد با همکاري ناحيه يک شهرداري منطقه13 و با هدف پيوند مردم با هنرمندان ايراني درتاريخ 21تيرماه اقدام به برگزاري جلسه نقد و بررسي آثار هنرمند پيشکسوت راديو و تلويزيون استاد مرتضي احمدي مي‌كند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مراکز فرهنگي هنري منطقه 13، کتابخانه امام خميني فرهنگسراي اميد در ادامه سلسله نشست‌هاي يک کتاب، يک نويسنده اين بار ميزبان استاد مرتضي احمدي است. مرتضي احمدي درسال 1301 در جنوب تهران در خانواده‌‌اي با اصـالت تفرشي به دنيا آمد. وي در سال 1321 با کمک عده‌اي از دوستانش «تـماشاخانه ماه» را روبه‌روي باغ فردوس داير کرد.


مرتضي احـمـدي براي اولين بار به سبک بيات تهران در پيش پرده‌ها آواز خواند. از وي چندين کتاب به چاپ رسيده که از آن جمله مي‌توان به کتاب کهنه‌هاي هميشه نو اشاره کرد که مجموعه‌اي است فراهم آمده از اشعار ترانه‌هايي که در نمايش‌هاي موسوم به تخت حوضي اجرا مي‌شده است، همچنين کتاب پرسه در احوالات ترون وترونيا حاوي کلمه‌هاي ويژه، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هاي تهراني است. در اين برنامه فرصتي فراهم گشته تا با حضور نويسنده و بازيگر پيشکسوت، استاد مرتضي احمدي و جمعي از هنرمندان عرصه شعر و ادب کتاب‌هاي ايشان شامل: کهنه‌هاي هميشه نو، من و زندگي، فرهنگ بروبچه‌هاي ترون و پرسه در احوالات ترون وترونيا مورد گپ وگفت وگو قرار بگيرد.


براي شرکت در اين برنامه مي‌توانيد درتاريخ اعلام شده از ساعت 17به فرهنگسراي اميد به آدرس ميدان امام حسين(ع)، خيابان17شهريور، خيابان خشکبارچي، پارک خيام مراجعه كنيد و يا با تلفن هاي33302588-33355203 تماس بگيرند.


نظر شما