يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۱۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اين كه امسال حداقل 11 ايستگاه و حداكثر 13 ايستگاه مترو به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: به زودي ايستگاه كهريزك و تجريش و در ادامه 4كيلومتر از بخش غربي خط چهار و 7 كليومتر از بخش مركزي خط سه مترو راه‌اندازي مي‌شود.

سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار«شهر» در مورد روند توسعه مترو گفت: امسال بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته 15 كيلومتر مترو ساخته مي‌شود كه اين توسعه شامل 2 كيلومتر از بخش جنوبي و 2 كيلومتر از بخش شمالي خط يك، 4كيلومتر از بخش غربي خط چهار و 7 كيلومتر از بخش مركزي خط سه مترو است.

 او افزود: به زودي در امتداد توسعه بخش جنوبي خط يك مترو ، ايستگاه كهريزك به بهره‌برداري مي‌رسد.با بهره‌برداري از اين ايستگاه ، مترو به جنوبي‌ترين نقطه شهر مي‌رسد و شهروندان اين محدوده مي‌تواند از اين امكان حمل‌ونقلي برخوردار شوند.

 

تشكري‌هاشمي اظهاركرد: در ادامه توسعه شمالي خط يك نيز ايستگاه تجريش درحال ساخت است و بعد از ايستگاه كهريزك به بهره‌برداري مي‌رسد.درحال حاضر عمليات ريل‌گذاري و ساخت تونل اين ايستگاه‌ها به پايان رسيده و عمليات اجرايي ايستگاه‌ها در مراحل پاياني است.

 

او ادامه داد: با بهره‌برداري از اين ايستگاه‌ها درمجموع ، 4 كيلومتر به طول خط يك مترو اضافه مي‌شود.

 

معاون حمل‌ونقل وترافيك شهرداري تهران، گفت: همچنين امسال بخش مركزي خط سه مترو به طول 7 كيلومتر به بهره‌برداري مي‌رسد. اين بخش از مسير از چهارراه وليعصر شروع شده و تا خيابان شهيد بهشتي ادامه مي‌يابد.

 

تشكري‌هاشمي بهره‌برداري از بخش مركزي خط سه را بسيار با اهميت دانست و افزود: با بهره‌‌‌برداري از اين بخش مترو، مي‌توانيم سفرهاي بخش مركزي شهر را پوشش بدهيم و خط سه را به خط يك و چهار مترو متصل كنيم تا مسافران به سهولت در اين شبكه مترو جابه‌جا شوند.

 

او با بيان اين كه امسال 4 كيلومتر از بخش غربي خط چهار نيز به بهره‌‌‌برداري مي‌رسد، گفت: امسال بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته هرماه يك ايستگاه و تا پايان سال حداقل 11 ايستگاه و حداكثر 13 ايستگاه به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

 معاون شهردار تهران در مورد ديگر خطوط در حال ساخت مترو، گفت: همزمان با اجراي اين برنامه، عمليات اجرايي توسعه جنوبي و شمالي خط سه مترو و توسعه جنوب به شمال خط هفت از حدفاصل بزرگراه شهيد نواب تا بوستان گفت‌وگو درحال انجام است. درسال آينده بخشي از اين خطوط به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

او تصريح‌كرد: به زودي عمليات اجرايي خط 6 مترو نيز با دستگاه ماشين حفار اتوماتيك TBM آغاز مي‌شود.

 

تشكري‌هاشمي خاطرنشان‌كرد: همچنين درحال‌حاضر بررسي‌هايي درحال انجام است كه بتوانيم دسترسي‌هاي بيشتري از خط 3 به بوستان ولايت ايجاد كنيم. اگر در مطالعات و بررسي‌هاي‌مان بتوانيم اصلاحات لازم را در طراحي‌ها ايجاد كنيم دست‌رسي‌هاي بيشتر به اين بوستان فراهم مي‌‌شود.

نظر شما