سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۱۶۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
شوراي شهر خواستار تسريع خريد خانه دكتر بهشتي شد؛
مسجد جامعي با اشاره به مصوبه شوراي دوم مبني بر خريداري خانه شهيد دكتر بهشتي و اجرايي نشدن اين مصوبه تاكنون گفت: بهتر است براي آسان‌سازي موانعي كه بر سر راه اجراي اين مصوبه وجود دارد ، اين خانه ابتدا ثبت ملي و سپس توسط شهرداري خريداري و نگهداري شود.

به گزارش خبرنگار«شهر»، احمد مسجدجامعي، عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شورا با اشاره به هفته قوه قضائيه خواستار اجرايي شدن مصوبه خريد خانه شهيد دکتر بهشتي شد. به گفته‌ي او سابقه اين مصوبه به شوراي دوم باز مي گردد که براساس آن خانه‌هاي شخصيت‌هاي ارزشمندي چون شهيد مطهري، شهيد چمران نيز خريداري شد اما تا اکنون اين مصوبه اجرايي نشده است.


مسجد جامعي با اشاره به تلاش‌هاي شهيد بهشتي براي تهيه و تنظيم قوانين مربوط به شوراها و نهادهاي مردم‌نهاد گفت: بنا به همين دلايل شهيد بهشتي به حق مديريت شهري كه برخاسته از شوراست حق دارد. با اين حال بهشتي مظلوم زيست، مظلوم مرد و ظاهرا همچنان مظلوم مانده است.



محمد تقوي، معاون شورا و مجلس شهرداري تهران با بيان اينکه تلاش‌هاي زيادي براي خريد خانه مرحوم بهشتي انجام شد، گفت: به دليل آنکه اين خانه ديگر در اختيار فرزندان شهيد بهشتي نيست و مالکان مختلفي آن را خريداري کردند، مالک فعلي اين منزل قصد دارد با قيمت بالايي آن را به شهرداري بفروشد.


به گقته‌ي تقوي شوراي سوم با رقم پيشنهادي شهرداري مخالفت كرده بود و اين خود يكي از دلايلي است كه اين موضع را به تعويق انداخته است.


او تصريح كرد: اراده شهرداري بر اين است كه اين ملك خريداري شود.


در ادامه اين گفته‌ها مسجدجامعي پيشنهاد کرد كه مي‌توان اين بنا را ثبت ملي کرد تا از تغيير کاربري‌ها جلوگيري شود و تملک آن نيز آسان‌تر شود.


رييس شوراي شهر نيز خاطرنشان كرد كه‌ مي‌توان از ماده 9 در اين رابطه استفاده کرد و در نهايت نيز کارشناسان دادگستري رقم روز را ارائه مي‌دهد و شهرداري با تصويب شورا آن را خريداري مي‌كند.

نظر شما