دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۴۱۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
فرهنگسراي انقلاب اسلامي با همكاري موسسه فرهنگي تسنيم نور مجموعه فيلم‌هاي «هري پاتر» را با حضور کارشناسان سينماي كودك و فعالان حوزه تربيتي نقد و بررسي مي‌کند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اسلامي، مهدي فروتن رئيس فرهنگسراي انقلاب اسلامي با اعلام اين خبر گفت: در اين نشست که چهارشنبه بيست و نهم تيرماه ساعت 10 تا 12 برگزار مي‌شود، کارشناسان مبرز عرصه تربيت و سينماي کودک حضور دارند. معصومه اسماعيل‌زاده، عضو هيات علمي دانشکده روانشناسي، گيتي خامنه، تهيه کننده و مجري پيشين برنامه کودک و نوجوان و سيد بشير حسيني، کارشناس فرهنگ و ارتباطات حضور مي‌يابند و به بررسي جنبه‌هاي تربيتي و آموزشي فيلم هري پاتر مي‌پردازند. رضا تقدسي، كارشناس سينماي کودک و نوجوان دبيري اين نشست را برعهده دارد.
فروتن درباره چرايي انتخاب داستان هري پاتر خاطر نشان کرد: دو فيلم اول هري پاتر با فروش يک ميليارد و 800 ميليون دلار عنوان دومين فيلم پرفروش دنيا را به خود اختصاص داده است.

در دنيا بسياري از کودکان پس از تماشاي اين فيلم‌ها براي آموختن فنون جادوگري و يادگيري تعاليم مدرسه هاگوارتز اعلام آمادگي کرده‌اند. اين در حالي است که در مجموعه هري پاتر يكي از بارزترين نکات موجود تاکيد بر بي نيازي انسان به نيروي خداوند و اتکاي محض به خود است به گونه اي که در هيچيك از قسمت هاي اين مجموعه اشاره‌اي حتي کوتاه به وجود خداوند ديده نمي‌شود.
وي در ادامه افزود: جذابيت اين داستان‌ها به حدي است که لباس هنرپيشگان اين مجموعه و حتي کتاب‌هاي درسي هري پاتر که به معرفي حيوانات و ابزار و فنون به کار رفته در هاگوارتز مي‌پردازد، در بين کودکان و نوجوانان طرفداران فراوان پيدا کرده است.
فيلم‌هاي هري پاتر بر اساس رمان هاي هفت گانه هري پاتِر که به سبک خيالپردازي و توسط جوآن کتلين رولينگ نوشته شده ساخته شده‌اند. داستان اين فيلم به شرح ماجراهاي جادوگري نوجوان به نام هري پاتر مي‌پردازد که در مدرسه علوم و فنون جادوگري هاگوارتز مي‌آموزد. تا کنون بيش از 250 ميليون جلد از اين کتاب ها به فروش رفته است.
مجموعه هري پاتر جايزه بهترين کتاب کودک يا جايزه برام استوکر را براي خانم رولينگ به ارمغان آورده است. اين شهرت جهاني کمپاني‌هاي فيلم سازي هاليوود را در ساختن فيلم بر اساس اين داستان‌ها مصمم کرد. تاکنون 3 قسمت از داستان هاي هري پاتر با نام‌هاي هري پاتر و سنگ جادو، هري پاتر و تالار اسرار و هري پاتر و زندان آزکابان به صورت فيلم به نمايش درآمده‌اند.


براي شركت در اين برنامه 29 تير ماه از ساعت 10 تا 12 به سالن فجر فرهنگسراي انقلاب اسلامي واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع خيابان كميل شرقي مراجعه كنيد و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌هاي 9-55419057 تماس بگيريد.

نظر شما