دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۱۸۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
در نشست مشترك فرماندهان پليس راهور و مسئولان حمل و نقل شهري پايتخت كه به ميزباني معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار گرديد، ضمن تأكيد بر هم انديشي بيش از پيش دو دستگاه اجرايي اعلام شد: ترافيك تهران در بهار 90 نسبت به بهار 89 بالغ بر 20 درصد كاهش يافت.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در ابتداي اين نشست گفت: در سه ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ترافيك تهران بالغ بر 20 درصد كاهش پيدا كرده، ضمن اين كه در بزرگراه‌هاي شهري 7 درصد افزايش سرعت مجاز خودروها را نيز شاهد بوده‌ايم.

 سردار حسين رحيمي با تأكيد براي اين كه همه بايد براي پيشرفت شهر خود و تغيير و تحول در وضعيت ترافيك آن تلاش كنيم، اظهار كرد: به اين منظور پليس به عنوان نيروي اجرايي كه از نخستين ساعات صبح تا واپسين ساعات شب در كف خيابان حضور دارد، جهت خدمت به شهروندان در كنار مديريت شهري قرار دارد. معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين نشست اعلام كرد: قدر همدلي و همكاري موجود را بايد بدانيم و قدردان عزيزان سپيد جامه‌اي باشيم كه به منظور بهبود ترافيك شهر به صورت تمام وقت در معابر شهري حضور فعال دارند. 

 سيد جعفر تشكري هاشمي با تأكيد بر اين كه پليس راهور و شهرداري تهران به تحكيم و تعميق تفاهم‌هاي دو جانبه به طور جدي اعتقاد و باور دارند، تصريح كرد: هر دو مجموعه هيچ دغدغه‌اي جز ارائه خدمات هر چه بيشتر به شهروندان ندارند. 

او تعامل مديريت شهري با مديريت انتظامي در بسترهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري را زمينه‌ساز معنادار شدن همكاري‌هاي متقابل دانست و افزود: پليس راهور براي اين كه ماموريت‌هاي خود را بهتر انجام دهد بايد به بهترين تجهيزات مجهز باشد. معاون شهردار تهران توسعه حمل و نقل عمومي،‌ تحقق هواي پاك، افزايش ايمني عبور و مرور و ارتقاي فرهنگ ترافيك را 4 سرفصل‌ مهم فعاليت مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك براي سال 90 بر شمرد و اضافه كرد: پليس راهور و شهرداري تهران يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند. 

 تشكري هاشمي با تأكيد بر اهميت و حساسيت انجام برنامه‌هاي حمل و نقلي و اجراي پروژه‌هاي ترافيكي در شهر تهران، خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي ترافيكي در اين كلان ‌شهر با توجه به ظرافتي كه از آن برخوردار است مي‌بايست بسيار دقيق و به اصطلاح به شكل مينياتوري مديريت شود.

نظر شما