سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۱۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶
در ويژه برنامه يادمان استاد فرامرز پايور /
«پرند وپايور» ويژه برنامه يادمان استاد فرامز پايور، موسيقيدان ارزنده و تاثير گذار ايران 28 تير در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مراکز فرهنگي هنري منطقه 3 و فرهنگسراي ارسباران، در اين ويژه برنامه ضمن بررسي ابعاد آموزشي فعاليت‌هاي موسيقي فرامز پايور، آلبوم « پيش درآمدها و رنگ‌ها» با اجراي سعيد ثابت و محمد اسماعيلي که توسط موسسه فرهنگي و هنري ماهور توليد شده است رونمايي خواهد شد و در پايان نيز قطعاتي از استاد پايور توسط اين هنرمندان اجرا مي‌شود.


اين برنامه با حضور استاد محمد اسماعيلي، سعيد ثابت، ارفع اطرايي، عليرضا پور اميد برگزار خواهد شد .

فرامرز پايور در 21 بهمن سال 1311 در تهران به دنيا آمد. پدرش هنرمند نقاش و استاد زبان فرانسه در دانشگاه تهران و پدربزرگش مصورالدوله، نقاش چيره ‌دست دوره قاجار بود که با نواختن ويولن، سنتور و سه‌تار آشنايي داشت. پايور آموزش موسيقي را نزد استاد ابوالحسن صبا آغاز کرد و همچنين از محضر استاداني چون عبدالله دوامي و نورعلي برومند بهره برد.  

 

شهرناز، پرنيان، ضرباهنگ، شهرآشوب، دلنواز، کرشمه ، پريزاد ، چهارباغ، ارغوان، شب مهتاب، پرده عشاق و ....از آلبوم‌هاي سنتور استاد فرامز پايور است .

 

براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به فرهنگسراي ارسباران به نشاني خيابان شريعتي، بالاتر از پل سيد خندان، خيابان ارسباران مراجعه كنيد و يا باشماره تلفن 20-22872818 تماس بگيريد.

نظر شما