شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۱۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
بزرگداشت شهيد سعيد جان‌بزرگي عكاس جبهه و جنگ با حضور عكاسان عرصه دفاع مقدس فردا سه‌شنبه 28 تيرماه در فرهنگسراي ولا برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، در اين مراسم كه با سخنراني اميرعلي جواديان يكي از همرزمان اين شهيد همراه است، وحيد جليلي سردبير مجله راه، رضا برجي مستندساز و عكاس دفاع مقدس، همرزمان و خانواده شهيد جان‌بزرگي نيز حضور دارند. در اين مراسم همرزمان شهيد به خاطره‌گويي مي‌پردازند و مستندي از زندگينامه وي پخش مي‌‌شود.


اين مراسم به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهيدان و آشنايي اهالي شهرري با عكاس عرصه دفاع مقدس برگزار مي‌شود ضمن اينكه آثار ارزشمند اين شهيد در قالب نمايشگاهي متشكل از 30 اثر در فرهنگسراي ولا به معرض ديد عموم واقع مي‌شود.


سعيد جان بزرگي روز 12 اسفندماه سال 1344 در شهرري به دنيا آمد و در 15 سالگي به مناطق جنگي رفت، وي در سال 1363 و 1366 مجروح شد. در عمليات بدر بر اثر استنشاق گازهاي شيميايي به بستر بيماري افتاد. هفت سال مردانه جنگيد و بعد از اتمام جنگ تحصيلات عاليه خود را ادامه داد و تا اخذ مدرک کارشناسي ارشد در رشته عکاسي و کسب رتبه دانشجوي نمونه سال 1375 شد. سرانجام وي به علت استنشاق گازهاي شيميايي در هنگام عکسبرداري از قربانيان حلبچه در روز بيست و دوم تيرماه سال 1381 شهيد شد.


بزرگداشت شهيد جان‌بزرگي روز سه‌شنبه 28 تير ماه از ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات ولي عصر(عج) فرهنگسراي ولا برگزار مي‌شود.

نظر شما