دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۲۰۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
به‌منظور اجراي طرح فرامنطقه اي تونل بزرگراه صدر ـ نيايش بيش از 4 هزار متر مربع عرصه و اعيان معارض مسکوني در محدوده ي شهرداري منطقه يک تملک و در حال آزاد سازي است.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک، جواد عزيزي رييس اداره املاک و مستغلات شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف توسعه شبکه راه هاي درون شهري، کاهش ترافيک و تسريع در تردد وسايل نقليه ، احداث تونل صدر- نيايش به عنوان يک طرح فرا منطقه‌اي که منجر به اتصال بزرگراه شهيد آيت الله صدر به بزرگراه نيايش مي شود در دستور کار شهرداري تهران قرار گرفت.


او افزود: با توجه به اولويت اجراي اين طرح جهت ساماندهي ترافيکي ، شهرداري منطقه يک به عنوان متولي تملک و آزاد سازي املاک واقع در طرح با تلاش و جديت مراحل عملياتي اجراي دهانه ابتداي پروژه را پيگيري نموده و در حال حاضر با خريد املاک معارض اقدامات تخريب و ايجاد بستري مناسب جهت اجراي طرح در حال انجام است.


رييس اداره املاک و مستغلات شهرداري منطقه يک تصريح کرد: اجراي اين پروژه در منطقه يک به طول 350 متر است و 5 معارض ملکي دارد که شامل بيش از 2 هزار و 300 متر مربع عرصه و 1 هزار 600 متر مربع اعيان است که تملک، تخريب و تحويل دو ملک انجام شده و يک ملک در مرحله ي تحويل و 2 ملک ديگر نيز در مرحله ي تملک قرار دارند.


او با اشاره به اثرات مثبت اين طرح کاهش ترافيک خاطر نشان ساخت: اتمام طرح فوق علاوه بر صرفه جويي در زمان ، تأثير بسزايي در کاهش ترافيک مسير عبوري حدفاصل بزرگراه صدر و نيايش و تکميل مسير بزرگراهي شرقي - غربي در شمال تهران و کاهش بار ترافيکي بزرگراه شهيد مدرس - شهيد چمران و بخشي از خيابان وليعصر (عج) و آفريقا و در نهايت چهارراه جهان کودک و ميدان ونک خواهد داشت.

نظر شما