شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۲۰۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي از تمديد مهلت ثبت‌نام در جشنواره وبلاگ‌نويسي قرآني «آيات» تا پايان ماه رمضان خبر داد.

به گزارش شهر از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي، علي داننده اظهار داشت: تاكنون بيش از يك ‌هزار و 500 وبلاگ از داخل و كشورهاي خارجي در جشنواره بين‌المللي وبلاگ‌نويسي قرآني «آيات» ثبت‌نام كرده‌اند.

وي با اشاره به لزوم بهره‌گيري از ظرفيت عظيم قرآني در كشور افزود: با توجه به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن همزمان با ماه مبارك رمضان در تهران و ظرفيت ايجاد شده در اين حوزه مهلت پذيرش آثار تا پايان ماه رمضان تمديد شده است.

داننده نهادينه كردن بيش از پيش فرهنگ متعالي قرآني در جامعه را رسالت نهادهاي فرهنگي عنوان كرد و افزود: با توجه به ويژگي‌ها و گستردگي فضاي اينترنت همچنين استفاده جمع كثيري از جوانان و نوجوانان از اين تكنولوژي، نهادينه‌كردن زيرساخت‌هاي فرهنگ براساس مباني قرآن در فضاي سايبر امري ضروري است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر در ادامه بر لزوم بالفعل كردن ظرفيت‌هاي قرآني بالقوه در كشور تاكيد كرد.

وي موضوعات برگزاري اين جشنواره را شامل اشعار قرآني، قرآن در گفتار بزرگان، قرآن و عدالت اجتماعي، موسسات و تشكل‌هاي قرآني، آموزش‌هاي قرآني، قرآن و خانواده، پيام‌هاي قرآني شامل وحدت و همبستگي، محبت و مهرباني، احترام به والدين، همت و تلاش، نماز، انفاق،‌ عفاف و حجاب، قرآن و اجتماع، قرآن و زندگي عنوان كرد.

اين مسئول قرآن و طبيعت، قرآن و تاريخ، آموزش قرآن، قرآن و عفاف و حجاب، تفسير قرآن، قرآن و كتب آسماني، قرآن و پيامبران، كتابخانه قرآني، نواها و نماهنگ قرآني، داستان‌هاي قرآني، خاطرات قرآني، گرافيك‌هاي قرآني، ‌نقاشي‌هاي قرآني، قرآن و تربيت صحيح، مترجمان و مفسران قرآن، قاريان و حافظان قرآن، قرآن و حكومت اسلامي، امثال قرآني، دعاهاي قرآني، قرآن و اهل بيت (ع)، سيماي انسان در قرآن، ‌معارف قرآن و قرآن و فرهنگ را از ديگر موضوعات اين جشنواره برشمرد.

براساس اين گزارش، جشنواره وبلاگ‌نويسي قرآني در دو بخش اصلي و بخش ويژه بين‌الملل برگزار مي‌شود كه بخش اصلي شامل وبلاگ متني با محوريت مقاله، پژوهش داستان و شعر، گزارش و خبر، خاطره‌نويسي احاديث، آموزش، تاويل، تفسير و تدبير و تلاوت‌ها و فتو وبلاگ است.

بخش اصلي جشنواره شامل پادكست، وبلاگي كه تنها از صوت مانند تلاوت، ابتهال و غيره براي انتقال پيام استفاده كند و ويدئوكست (ودكست) كه وبلاگي است كه از تصوير و فيلم براي انتقال پيام استفاده كند،خواهد بود.

علاقه‌مندان مي‌توانند تا هشتم شهريورماه 1390 با تكميل فرم در وب سايت WW.quranblogging.com جهت ثبت‌نام اقدام كنند.

نظر شما