دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
مراسم گراميداشت عمادالکتاب استاد معاصر نستعليق ايران به همت معاونت اجتماعي شهرداري منطقه 20 و با حضور جمعي از هنرمندان خوشنويس در شهرري برگزار شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط‌ عمومي شهرداري منطقه 20، مراسم گراميداشت ميرزا محمدحسين سيفي قزويني ملقب به عمادالکتاب از استادان خوشنويسي خط نستعليق کشور همزمان با سالروز درگذشت وي در مرکز ري شناسي برگزار شد.

حبيب اله غفوري معاون فرهنگي و اجتماعي در اين مراسم با اشاره اهميت تجليل از هنرمندان اظهار داشت : خوشنويسي هنر اصيل ايراني و آميخته با اعتقادات ديني و مذهبي است و دنيا، ايران را با هنر خوشنويسي مي‌شناسد.

 در ادامه با اشاره به اينکه عمليات طراحي مقبره عمادالکتاب که در آرامگاه امامزاده عبداله قرار دارد به اتمام رسيده است خاطر نشان کرد: پس از انجام هماهنگي هاي لازم با اداره اوقاف شهرري، مقبره جديد اين هنرمند معاصر احداث مي شود.

شايان ذکر است عمادالکتاب از استادان خوشنويسي خط نستعليق است که 27 فروردين سال 1340 شمسي در قزوين متولد و در سال 1315 هجري شمسي در تهران در گذشت و در امامزاده عبداله شهرري به خاک سپرده شده است .او آخرين حلقه از استادان قديم خوشنويسي است که اين هنر را به خوشنويسان معاصر رسانده است و به عقيده برخي تلاش هاي وي موجب ناميدن قلم نستعليق به عروس خطوط اسلامي شده است ، او نسخه اي از شاهنامه فردوسي را براي مظفرالدين شاه خوشنويسي کرد و به همين منظور لقب عمادالکتاب به او اعطا شد.

سر در مدخل مدرسه دارالفنون ،مسجد حسن خان سپهسالار ، مسجد رضائيه و ناصريه ، کتيبه حديث سلسله الذهب در حرم حضرت عبدالعظيم(ع)،سر در دانشسراي عالي و اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور ، بيمارستان فيروز آبادي از جمله آثار عماد الکتاب است .

 

 

نظر شما