دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۲۰۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 از برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: اين برنامه‌ها با هدف غني‌سازي فرهنگي امسال بيشتر به صورت ميداني برگزار مي‌‌شود.

جعفر رييسيان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه برنامه‌هاي اين منطقه با سه رويكرد بركت، رحمت و مغفرت در نظر گرفته شده است، افزود: نمايش‌هاي خياباني، تئاتر، كليپ‌هاي آموزشي، پرده‌خواني و برپايي غرفه‌هاي متعدد شامل غذاهاي سنتي، كودك، مشاوره و سبك زندگي از جمله برنامه‌هاي اين منطقه است.

 

رييس فرهنگسراي خاتم محفل انس با قرآن كريم را از ديگر برنامه‌هاي مهم اين منطقه برشمرد و اظهار داشت: اين محافل با هدف اشاعه تفسير، تدبير و انس با قرآن به صورت موضوعي در هشت شب برگزار مي‌شود و به آياتي از قرآن كريم مي‌پردازد.

 

وي به برنامه «ربيع‌القلوب» ويژه بانوان منطقه 18 اشاره كرد و ادامه داد: اين برنامه كه شامل 30 اجرا مي‌شود به جزء‌خواني و ترتيل‌خواني قرآن مجيد مي‌پردازد كه خوشبختانه در سال‌هاي گذشته از استقبال خوبي برخوردار بوده است.

 

رييسيان‌زاده «غروب غمبار» را يكي ديگر از برنامه‌هاي ماه رمضان عنوان كرد و افزود: اين ويژه‌برنامه به مدت چهار شب به مناسبت ايام شهادت حضرت علي (ع) برگزار مي‌شود و شامل مراسم سوگواري و تعزيه‌خواني با موضوع زندگي و شهادت اين امام بزرگوار است كه به صورت ميداني در بوستان قائم منطقه 18 اجرا خواهد شد.

 

مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 تصريح كرد: «شب‌هاي مهتابي» به تفسير و روايت قصص قرآني از زندگي پيامبران در قالب نمايش و نقالي مي‌پردازد. در اين برنامه كه به مدت هفت شب به صورت ميداني برگزار مي‌شود، زندگي هفت پيامبر روايت خواهد شد. همچنين طرح «مائده» نيز ويژه بانوان شامل تفسير قرآن كريم يكي ديگر از برنامه‌هاي رمضاني است.

 

به گفته رييس فرهنگسراي خاتم، رونمايي نرم‌افزار بانك اطلاعاتي قرآن كريم نيز در روز پنجم مردادماه انجام مي‌شود. در اين نرم‌افزار تمامي اطلاعات در حوزه قرآني وجود دارد و قرآن‌آموزان، اساتيد، قاريان مي‌توانند از آن استفاده كنند.

نظر شما