دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۲۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
قاليباف در واكنش به برخي انتقادها:
شهردار تهران از گشايش ايستگاه مترو تجريش تا پايان مهرماه خبرداد و گفت: از هفته آينده ديگر زباله‌اي در كهريزك دفن نمي‌شود و تا 2 سال آينده ديگر زباله‌اي به سمت جنوب شهر و كهريزك نمي‌رود و معضل دفن زباله در كهريزك حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهر» دكترمحمدباقر قاليباف شهردار تهران، امروز- 29 تير- در مراسم گشايش ايستگاه متروي كهريزك، به معضل 40 ساله دفع زباله در منطقه كهريزك اشاره كرد و گفت: از هفته آينده ديگر زباله‌اي در كهريزك دفن نمي‌شود. هر زباله‌اي كه به اين منطقه آورده شود، تفكيك و بازيافت خواهد شد. به صورت حداقلي زباله‌هايي نيز باقي‌ مي‌ماند كه آن هم به صورت بهداشتي دفن خواهد شد.

 

او افزود: البته اين ميزان دفن نيز براي مدت كوتاهي خواهد بود.هفته آينده عمليات احداث زباله‌سوز كهريزك آغاز خواهد شد و تا يك سال آينده زباله كهريزك از اين طريق سوخته شده و تبديل به برق مي‌شود و به اين ترتيب اين محدوده به با گسترش فضاي سبز به منطقه سبز تبديل خواهد شد.

 

شهردار تهران، گفت: در همين رابطه، عمليات اجرايي زباله‌سوز شرق تهران آغاز شده و به زودي اولين زباله‌سوز تهران در منطقه 4 راه‌اندازي مي‌شود. زباله سوز غرب تهران نيز درحال راه‌اندازي است.

 


انتقاد قاليباف از سياسي كردن دفع زباله در كهريزك


قاليباف تصريح‌كرد: تا 2 سال آينده ديگر زباله‌اي به سمت جنوب شهر و كهريزك نمي‌رود و معضل دفن زباله در كهريزك حل خواهد شد.

 

او جنجالي كردن معضل دفن زباله در كهريزك توسط برخي رسانه‌ها را رفتاري نادرست و سياسي دانست و افزود: معضل زباله در كهريزك زخمه كهنه و 40‌ساله‌اي است كه براي حل آن تصميم‌گرفته شد به جاي جدل‌هاي سياسي اين معضل را در عمل رفع كنيم.

 

شهردار تهران حمل‌ونقل عمومي را از ديگر دغدغه‌هاي مردم كهريزك عنوان كرد و افزود: شهرداري تهران براساس سياست اولويت دادن به جنوب شهر، ايستگاه كهريزك را در مدت يك سال احداث كرد. تا پايان مهر نيز ايستگاه تجريش راه‌اندازي مي‌شود و ما تكميل شدن خط يك مترو را پس از سه دهه جشن خواهيم گرفت.

 

او ادامه داد: خط چهار مترو نيز امسال با رسيدن به اكباتان و اتصال به خط پنج مترو، به پايان مي‌رسد.

 

قاليباف در ادامه اظهاركرد: فعاليت‌ها شهرداري در تهران با برنامه و زمانبندي مشخص و خرد جمعي هم در حوزه زيرساخت‌ها و نيز در حوزه زيباسازي انجام مي‌شود.

 

او برخي انتقادها مبني بر عدم‌توجه شهرداري به زيرساخت‌ها را غيرمنصفانه دانست و افزود: حجم اقدامات در حوزه زيرساخت‌ها در دوره من در شهرداري تهران با ديگر دوره‌ها قابل مقايسه نيست. در طول اين دوره 60كيلومتر تونل مترو و 100 كيلومتر كانال انتقال آب‌هاي سطحي احداث شده است.

 

شهردار تهران افزود: احداث و تکميل بزرگراه ها و کمربندي هاي‌شهر از جمله اقدامات زيرساختي شهرداري است که انجام شده است به گونه‌اي که هر فردي وارد شهر شود از ميدان جهاد سابق به هر سو که برود شاهد اقدامات گسترده در ساخت و توسعه راه ها و تکميل شبکه بزرگراهي شهر خواهد بود .

با افتخار نوكري مردم را مي‌كنيم

قاليباف خاطرنشان‌كرد: زماني که من کار خود را در مجموعه شهرداري آغاز کردم با خود فکر مي‌کردم که بايد نسبت به اصلاح و بهسازي کمربندي آزادگان اقدام شود در حالي که بعدها متوجه شدم اصلا اين مسير کمربندي اصلي شهر نيست و کمربندي آزادگان هنوز اجرا نشده است.

او افزود: ما در حوزه توسعه زيرساخت‌ها شعار نمي دهيم و براي توسعه شهر هم نقاشي مي كنيم ، هم فضاي سبز گسترش مي دهيم و هم اتوبان مي سازيم و با افتخار نوكري مردم را مي كنيم.

 

قاليباف تصريح‌کرد : ما خارج از همه جو سازي ها به اصل خدمت توجه مي‌کنيم چراکه معتقديم خداوند کارهايمان را مي‌بيند و از نيات ما آگاه است و افراد منصف هم مي‌توانند اقدامات انجام شده را ببينند.

 

او ادامه داد : حتي به مديرعامل مترو نيز گفتيم از خبرسازي‌هايي مانند ريزش تونل ايستگاه کهريزک نگران نباشد و به جاي توجه به مسائل حاشيه‌اي انرژيِ خود را صرف خدمت به مردم کند.

 

قاليباف تصريح کرد: امروز حل مشکلات شهر از آلودگي هوا و ترافيک گرفته تا خسارات ناشي از آنها با توسعه حمل و نقل عمومي امکان پذير است و گزينه ديگري وجود ندارد ، در اين ميان بايد گفت که مشکلات مردم با مجادلات رسانه‌اي و روزنامه‌اي حل نمي‌شود و تنها راه حل توسعه حمل و نقل عمومي ست كه اين اقدام نيز مرد كهن مي‌خواهد تا تونل بسازد و تلاش كند خطوط اتوبوس را توسعه دهد. 



او در ادامه در مورد توسعه خط يك مترو و رسيدن آن به فرودگاه‌ امام خميني‌(ره) اظهاركرد: توسعه مترو از حرم مطهر تا فرودگاه امام خميني (ره) جزو وظايف شهرداري تهران نيست.قرار بود اين بخش از مترو توسط وزارت راه و مسکن و شهرسازي احداث شود اما به دلايلي كه نمي‌دانم اين اقدام انجام نشد.

 

او ادامه داد: در حال حاضر توافقاتي مبني بر انجام اين کار توسط شرکت متروي تهران صورت گرفته که اين موضوع تصميم کارشناسي و عاقلانه است که با نهايي شدن توافقات، به مردم و دولت قول مي دهم پس از انعقاد قرار داد، مترو در مدت 18 ماه به فرودگاه امام خميني (ره) برسد.

قاليباف مديرعامل بهشت زهرا(س) را جريمه كرد

شهردار تهران همچنين در اين مراسم با انتقاد از نصب بنرهاي افتتاح ايستگاه مترو و نصب عکس شهردار تهران بر روي آن‌ها گفت : پول اين بنرها از بيت المال پرداخت شده که اخلاقي نيست و بايد هزينه آن‌ها را مديرعامل بهشت زهرا(س) از حساب شخصي خود پرداخت کند.

 

بنابراين گزارش، دكتر قاليباف شهردار تهران در حاشيه مراسم و در جمع خبرنگاران نيز در مورد افزايش نرخ كرايه‌ها گفت: ما طبق مصوبه شوراي شهر عمل مي‌كنيم.

 

او افزود: واگن هاي مترو نيز به مرور هرماه وارد خطوط مي‌شوند و هرماه يك ايستگاه مترو افتتاح مي‌شود.

نظر شما