دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۲۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
مديرعامل شرکت مترو تهران:
مديرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بيان اين‌كه هواي مترو از بيرون آن پاك‌تر است و مترو هيچ‌گونه آلودگي ندارد، گفت: آمادگي دارم در مورد ريال به ريال هزينه‌هايي که در مترو مي‌شود و در پاسخ به افراد يا کارشناساني که درباره نحوه ساخت مترو يا گران و ارزان بودن آن بحثي دارند به صورت فني توضيح دهم.

به گزارش خبرنگار «شهر» هابيل درويش مديرعامل شرکت مترو تهران وحومه امروز -29 تير- در مراسم افتتاح ايستگاه کهريزک خط يک مترو تهران درمورد انتشار اخباري مبني بر آلودگي‌هاي داخل مترو گفت: هواي مترو از بيرون آن پاك‌تر است و مترو هيچ‌گونه آلودگي ندارد و اين مورد قابل سنجش و بررسي است.

 

او افزود : تنها در برخي از ايستگاه‌هايي که بهره‌برداري از ايستگاه همزمان با توسعه خطوط است، ممکن است به دليل فعاليت عمراني مقدار اندکي گردوغبار وجود داشته باشد اما در بخش‌هاي توسعه نيز مسير با ديوار مسدود شده تا هواي مترو پاک بماند.

 

مدير عامل مترو در مورد نامرغوب بودن تجهيزات و واگن هاي مترو نيز گفت : اگرچه اين تجهيزات از چين وارد مي‌شود اما همه آن ها از شركت‌هاي معروف اروپايي تهيه مي‌شود و تنها به دليل مشکلاتي سياسي و اقتصادي كه با اروپا وجود دارد اين اقلام از طريق کشور چين وارد مي‌شود.

 

او خاطر نشان کرد: لنت ترمزهايي که در مترو به کار مي‌رود نيز در داخل کشور ساخته مي‌شود و تحت ليسانس و استاندارد ايران اروپا است.

 

درويش اظهاركرد: آمادگي دارم در مورد ريال به ريال هزينه‌هايي که در مترو مي‌شود و در پاسخ به افراد يا کارشناساني که درباره نحوه ساخت مترو يا گران و ارزان بودن آن بحثي دارند به صور ت فني توضيح دهم.

 

مديرعامل شرکت متروي تهران گفت: ايستگاه مترو کهريزک رکورد ساخت ايستگاه ها را شکسته چون اين ايستگاه به طول دو کيلومتر در کمتر از يکسال ساخته شده است.

 

درويش در مورد خبر ريزش تونل در ايستگاه كهريزك، نيز گفت: تونل اين ايستگاه به صورت تراشه‌باز و سقف آن با 2 هزار قطعه بتني قالب ماندگار ساخته شده است. در زمان عمليات اجرا يكي از اين قطعه‌ها افتاد كه اين امر در عمليات عمراني طبيعي است.

 

او افزود: اين بداخلاقي‌هاي برخي رسانه‌ها به دور از انصاف است و زحمت شبانه‌روزي كاركنان مترو براي ساخت ايستگاه‌ها زايل مي‌كند.

 

او ادامه داد : ايستگاه کهريزک با هزينه‌‌اي برابر با 38 ميليارد تومان، در دو طبقه و در فضايي به وسعت هشت هزار متر مربع احداث شده است و دو دستگاه آسانسور و پله برقي در آن به کار گرفته شده است و در واقع اين ايستگاه کامل‌ترين ايستگاه متروي تهران از نظر تجهيزات است.

نظر شما