دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۲
کد خبر: ۴۲۰۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
ايستگاه متروي كهريزك از فردا -پنج‌شنبه 30تير- به مدت 3 ساعت از 11 تا 14 مسافرگيري و به شهروندان خدمات‌‌رساني مي‌كند.

به گزارش خبرنگار «شهر» ايستگاه متروي كهريزك از خط يك مترو امروز – 29 تير- با حضور دكتر قاليباف شهردار تهران، جعفري شهردار كهريزك و فرجي فرماندار شهرستان ري و جمعي از مديران شهري به بهره‌برداري رسيد.

بنابراين گزارش ايستگاه متروي كهريزك از فردا -پنج‌شنبه 30تير- به مدت 3 ساعت از 11 تا 14 مسافرگيري و به شهروندان خدمات‌‌رساني مي‌كند.

 

بنابه گفته مسئولان مترو، سرويس‌دهي در ايستگاه پس از تامين ناوگان مورد نياز و ورود قطارهاي جديد، همانند ديگر ايستگاه‌هاي خط يك تمام وقت خواهد شد.

 

اين گزارش مي‌افزايد: مسير اين بخش از خط يك مترو از ايستگاه حرم مطهر آغاز و به سمت جنوب با عبور از ضلع غربي بهشت زهرا به ايستگاه كهريزك منتهي مي‌شود. با اجراي اين مسير تا كهريزك طول خط يك متروي تهران به 40 كيلومتر رسيد.

 

هم‌اكنون با بهره‌‌برداري از ايستگاه كهريزك، مسافران اين مناطق به ويژه اهالي كهريزك، شهرك‌هاي اطراف، شهرك‌هاي صنعتي و كارخانه‌هاي آن محدوده به شبكه متروي تهران متصل شده و مي‌توانند از تسهيلات آن بهره‌مند شوند.

 

بنابراين گزارش از جمله ويژگي‌هاي اين ايستگاه طراحي جزيره‌اي آن است كه بر خلاف ايستگاه‌هاي معمول سكوي مسافران در وسط قرار گرفته و خطوط رفت و برگشت قطار در طرفين سکو قرار دارند كه به اين ترتيب سرفاصله زماني حركت قطارها به حداقل رسيده و از اتلاف وقت جهت تعويض خطوط قطار در انتهاي خط جلوگيري مي‌كند.

نظر شما