يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۵
کد خبر: ۴۲۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
مديرکل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران با اشاره به تلاش مديرت شهري براي ارتقاي سطح مشارکت‌پذيري شهروندان در پايتخت اعلام کرد: با حضور 30 واحد آموزش شهروندي درجشنواره قنوت انتظار در بوستان آزادگان به دنبال ارتقاي مشارکت پذيري شهروندان و آموزش حقوق و تکاليف شهروندي هستيم.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، محمد مشاري در حاشيه ي جشنواره «قنوت انتظار» در بوستان آزادگان با اشاره به اين که آموزش هاي شهروندي بايد از سنين پايين تر شروع شوند گفت: آغاز آموزش ها از سنين کودکي با استفاده از محصولات ،ابزارها و روش هاي فرهنگي ، هنري جذاب براي کودکان و نوجوانان و يا انتشار مفاهيم حقوق و تکاليف شهروندي در کتاب هاي درسي، موجب نهادينه شدن آموزش ها در بين شهروندان آينده مي‌شود.


او شعار اداره کل آموزش هاي شهروندي در جشنواره قنوت انتظار را «بازي ، تفريح و آموزش» عنوان و تصريح کرد: فعاليت هابرنامه هاي پيش بيني شده ي اين جشنواره در راستاي آموزش هاي معطوف به اهداف و برنامه هاي مديريت شهري قرار دارد و البته از ديگر دستاوردهاي آن آشنا شدن کارشناسان ادارات آموزش مناطق 22گانه با توانمندي هاي ديگر مجموعه هاي شهرداري تهران در اين زمينه است.


مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران اين جشنواره را گام مهمي در ايجاد بستر پذيرش فرهنگ شهروندي با استفاده از فعاليت هاي نشاط آور دانست و تاکيد کرد: سرفصل هاي آموزش شهروندي از طريق محصولات فرهنگي و هنري همانند انيميشن، فيلم، برگزاري کلاس و کارگاه ها، مسابقه، نمايش هاي عروسکي و رسانه هاي اينترنتي و الکترونيکي به شهروندان منتقل مي‌شود.


او ادامه داد: در جشنواره شعبانيه حدود 30 واحد آموزشي شامل 22 اداره آموزش شهروندي از کل تهران، واحد نمايش هاي آموزشي، دهکده توانمندسازي کودکان، کارگاه هاي آموزش امداد و اطفاي حريق، محله آموزش، نقاشي و طراحي، نمايشگاه عکس و کاريکاتور تحت نظارت اداره کل آموزش هاي شهروندي در حال فعاليت مي باشند که با استقبال زياد شهروندان مواجه شده اند.


به گفته مشاري در دهکده کودکان توانمند ايراني با ايجاد غرفه هاي متنوع تفريحي - آموزشي از قبيل پارک ترافيک ، عکاسخانه ي ساختارهاي اجتماعي ، شهر بادبادک ها ، شهر جايزه ها ، نمايش عروسکي و ... تلاش شده محيط مفرح و آموزش دهنده يي براي کودکان و نوجوانان ايجاد شود تا از اين طريق مفاهيم و آموزش هاي شهروندي مورد هدف به اين گروه هاي سني منتقل شود.


او از برپايي غرفه محله آموزش در جشنواره نيز خبر داد و افزود: در اين غرفه بخشي از فعاليت هاي آموزشي سال 90 از جمله طرح هاي شهر در دست بچه‌ها، شهردار مدرسه، خانه آموزشو کانون والدين پيشتاز به صورت ماکت سازي به نمايش گذاشته شده است و همچنين در طول ايام شعبانيه ، نمايش زنده يي با عنوان محله آموزش با موضوعات مبتلا به مديريت شهري از جمله جمع آوري زباله و بازيافت، حفظ فضاي سبز و پارک‌ها و زيست شهري ، حقوق و تکاليف شهروندي از جمله قوانين آپارتمان نشيني و مديريت بحران (زلزله و بافت هاي فرسوده) اجرا خواهد شد تا با ابزار هنر، شهروندان به رعايت حقوق شهروندي يکديگر تشويق شوند.


مدير کل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري در خاتمه با اشاره به برنامه‌هاي برخي از غرفه‌هاي مستقر در اين جشنواره اظهار داشت: کودکان حاضر در جشنواره شعبانيه مي‌توانند درباره مسائل شهر و محله شان بر روي بادبادک ها نقاشي کنند و براي خدا نامه بنويسند.کودکان حاضر در غرفه نمايش، همچنين شهر ايده آلشان را روي ديوارهاي بزرگ طراحي و به تصوير مي کشند.


او اضافه کرد: در اين جشنواره از بچه ها خواسته مي‌شود روي بادبادک‌هاي شان براي خدا جمله‌اي بنويسند و  بگويند که دوست دارند چه شهري داشته باشند؟

نظر شما