شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۲۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
معاون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان‌:
معاون هماهنگي امور استان‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت:120 دختر لبناني در اردويي به مدت يك هفته به ايران آمده و با فعاليت‌هاي كانون آشنا مي‌شوند.

فارس- مرتضي حيدري در مراسم افتتاح اردوي دختران لبناني به ايران گفت: اين اردو براساس توافقنامه كانون پرورش فكري و موسسه كشافه‌المهدي لبنان در حال برگزاري است.

وي ادامه داد: بر اساس توافقنامه 120 پسر لبناني نيز بعد از ماه مبارك رمضان به ايران سفر خواهند كرد.

 

معاون هماهنگي امور استان‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان داشت: مهم‌ترين هدف اين اردو محبت و دوستي بين دو كشور و اجراي برنامه‌هاي ديني و مذهبي است.

حيدري اظهار داشت: كانون پرورش فكري بعد از برگزاري اردوهاي مشترك با كشورهاي اسلامي تلاش مي‌كند تا با كشورهاي آسيايي و اروپايي نيز چنين برنامه‌هايي را برگزار كند.

وي تاكيد كرد: مهم‌ترين هدف برگزاري اين اردو زيارت از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا (ع) است كه در بحث سياحتي نيز از مناطق گردشگري بازديد مي‌كنند.

حيدري بيان داشت: اردوي سياحتي لبناني‌ها در مازندران برگزار مي‌شود كه اين گروه از دريا، جنگل و تله كابين بازديد مي‌كنند.

معاون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افزود: از ايران نيز دو گروه دختر و پسر به لبنان اغزام مي‌شوند و اردوي مشتركي را برگزار خواهند كرد.

وي گفت: مربيان كانون پرورش فكري در طول برگزاري اين اردو فعاليت‌هاي كانون را به دختران لبناني آموزش داده و آنها را با فرهنگ و رسوم ما آشنا مي‌شوند.

حيدري در پايان بيان داشت: برگزاري اردوهاي مشترك با كشورهاي افغانستان، تركيه، سوييس و انگلستان نيز در هفته دوستي در دستور كار است.

نظر شما