دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۲۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
طلايي در يادواره شهداي منطقه 21:
رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران اخلاص در عمل و کار براي رضاي خداوند را از مهمترين ويژگيهاي شهدا دانست و گفت: شهدا نه در شعار بلکه به معناي واقعي شهروند عاشورا بودند و براي تداوم راه آنان بايد ايشان را شناخت.

به گزارش «شهر»به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21، مرتضي طلايي رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در يادواره بزرگ شهداي منطقه 21 تهران  ، افزود : خداوند براي هدايت و راهنمايي انسانها آيات و نشانه هايي قرار داده بنابراين شهدا نيز نشانه هايي براي رستگاري و هدايت انسانها هستند.

او ادامه داد : راهي که شهدا در آن قدم گذاشته‌اند و به کمال و قرب الهي دست يافتند همان آيات و نشانه‌هايي است که به آن اشاره شد.

به گفته طلايي شهداي 8 سال دفاع مقدس در تاريک ترين و ظالمانه ترين زمان به برکت انقلاب اسلامي و نفس مسيحائي امام (ره) با انتخاب بهترين راه در مسيري گام نهادند که نه تنها براي ملت ايران بلکه براي تمام مردم جهان  الگو و نشانه‌اند.

رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با بيان اينکه مثل شهدا شدن کار دشواري نيست گفت: کافي است کارهايمان براي رضاي خدا باشد و رنگ و لعاب خدايي داشته باشد. 

طلايي انتقال فرهنگ شهادت و پاسداري از آن را تکليفي براي همه دانست و افزود : اگر قصد داريم راه شهدا را ادامه دهيم بايد به تکليفمان که همانا پاسداري و انتقال فرهنگ شهادت است را به درستي انجام دهيم.

او خاطر نشان کرد : نسل امروز حق دارد با اين فرهنگ آشنا شود . برگزاري مراسمي با عنوان يادواره شهدا کار پسنديده اي براي زنده نگه داشتن ياد آنهاست اما نکته مهم اين است که در اين گونه جلسات به راهکارهاي عملي براي انتقال فرهنگ شهادت پرداخته شود.

حجاب و عفاف مهمترين آرمان شهداست

براساس اين گزارش در ادامه مراسم يادواره بزرگ شهداي منطقه 21 محمد صارمي‌زاده شهردار اين منطقه نيز گفت : آرامش و آسايشي که امروز در فضاي جامعه اسلامي ما حکمفرماست بيگمان به برکت خون مردان و زنان آزاده اي است که در طول 8 سال دفاع مقدس به پاي درخت تنومند انقلاب اسلامي ريخته شده است . 

او با بيان اينکه خانواده معظم شهدا حافظان واقعي خون شهدا و آرمانهاي بلند آنها هستند گفت آرامش امروز ما مسئوليت آورترين هديه اي است که شهدا پيشکش مردم قدر شناس ايران کرده‌اند.

به گفته صارمي‌زاده، شهدا انسانهاي برگزيده اي هستند که براي تحقق آرمانها و اهداف بلند انقلاب اسلامي و ولايت فقيه تا پاي جان ايستادند و امروز ايران عزيز عزت ، سربلندي ، آبرو و جايگاه خود را وام دار اين افراد و صبوري خانواده آنهاست.

شهردار منطقه 21 در ادامه گفت: ما براي استقلال و آزادي امروز خود خونها داده ايم و هزينه‌ها کرده ايم ، بهترين افراد جامعه مان را فدا کرده‌ايم از اين رو بايد در حفظ آن و تداوم راه شهدا کوشا باشيم.

صارمي زاده بيداري اسلامي در کشورهاي حوزه خليج فارس را حاصل به ثمر نشستن خون شهدا دانست و ياد آور شد تحولات امروز خاور ميانه با الگو برداري از نظام مقدس اسلامي انجام شده است اين بيداري اسلامي ثمره خون جواناني است که در طول 8 سال دفاع مقدس با تبعيت از ولايت فقيه وارد ميدان شده و پرچم جمهوري اسلامي ايران را به اهتزاز در آوردند.

صارمي زاده ادامه داد : پس از گذشت 3 دهه از پيروزي انقلاب اسلامي تجربه نشان داده دشمن نمي تواند دستاورد هاي انقلاب ما را مصادره و يا رنگ و لعاب مادي به آن دهد چرا که ميل به اسلام خواهي و حقيقت جويي يک ميل فطري بين انسانهاي آزاده است .

شهردار منطقه 21 با بيان اينکه هر کس آگاهانه يا ناآگاهانه به خون شهدا خيانت کند رسوا خواهد شد اظهار داشت افراد بسياري بودند که در طول انقلاب در اوج بودند اما امروز در جايگاهي قرار دارند که بسيار تاسف بار است به اعتقاد صارمي زاده ، حجاب و عفاف مهمترين مسئله و آرمان شهدا بوده که بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

شهردار منطقه 21 در پايان با توصيه به جوانان از آنها خواست با مسلح شدن به علم همراه با تعهد به جامعه اسلامي خود خدمت کنند

در ادامه اين مراسم  شرکت کنندگان از نمايشگاه عکس شهدا ، حجاب و عفاف که به همت اداره امور ايثارگران شهرداري منطقه 21 برپا شده بود بازديد کردند.

يادواره بزرگ شهداي منطقه 21 با حضور رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران و مدير کل ايثارگران شهرداري تهران ، شهردار و مديران  و معاونان منطقه 21 و جمعي از خانواده معظم شهدا و ايثار گران منطقه ، شوراياران محلات 17 گانه ، ائمه جماعات و حوزه هاي بسيج ناحيه ميثم تمار در حسينيه گلزار شهداي محله ورد آورد برگزار شد.

نظر شما