دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۲۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
حجت الاسلام و المسلمين شيخ حسين انصاريان بازسازي حسينيه هدايت را از پروژه‌اي آبرو بخش به شهرداري تهران دانست و از زحمات شهردار تهران در همه ابعاد طي چند سال اخير قدرداني کرد.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان در مراسم افتتاح 110 پروژه فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و شهري شهرداري منطقه 12 در حسينيه هدايت با اشاره به يكي از آيات قران مجيد گفت: در قرآن كريم خداوند متعال مي‌فرمايد از اهدافي كه من شما انسان‌ها را به‌عنوان جانشين خود در زمين قرار دادم، اين است كه در زمين آباداني به‌وجود بياوريد.


او افزود: از همين‌رو آبادكردن تحقق هدف وجود مقدس پروردگار است و‌ آبادكنندگان كانال‌هاي اراده پروردگار مهربان عالم‌اند و و يقينا با عمل كردن به اين آيه شريفه هم بهره دنيايي و امروزي و هم بهره آخرتي نصيب آن‌ها خواهد شد.


حسين انصاريان تصريح كرد: با توجه به اين آيه الهي آباد كردن ريشه الهي و صددرصد مذهبي دارد، چنان‌چه در همين قرآن مجيد دقت كنيم مي‌بنيم تعدادي از انبيا را خداوند متعال آبادگران پرشور و پرنشاطي معرفي كرده كه گاه سخت‌ترين و سوزان‌ترين كويرها را به‌آبادترين مركب ترجيح دادند و حتي كاري كردند كه دل‌ها تا روز قيامت به‌آن مركز آباد شده توجه خواهد داشت.


او به آيه‌اي از سوره ابراهيم اشاره كرد و گفت: پيامبري چون حضرت ابراهيم آبادكردن را با ساختن يك خانه، با بنايي خود و كارگري حضرت اسماعيل آغاز كرد و تا اندازه خلوص عمل در آبادكردن داشت كه خداوند متعال خانه ساخته شده را تشريفا به خودش نسبت داد.


اين استاد اخلاق در ادامه گفت: اين محل پس از كشف آب در آن و سكونت قبايل در آن، پايه‌گذار شهر مكه و تبديل به بلد امين شد، پايه‌اي كه ابراهيم گذاشت و پيش از چندهزار سال از آن مي‌گذرد، با آباداني تا قيامت هم خواهد ماند و محل ظهور وجود مبارك امام دوازدهم (عج) خواهد شد.


او به ذكر نام‌هاي ذوالقرنين و حضرت سليمان در قرآن و اقدامات آنها در سدسازي و آباداني فلسطين اشاره كرد و گفت: هيچ‌گاه اقدامات آنها اسراف شمرده نشده چرا كه آباداني امر خداوند است.

امروز آبادكردن تحقق آيه قرآن مجيد است 

حجت‌الاسلام والمسلمين انصاريان تاكيد كرد: امروز هم آبادكردن و ارائه دادن به اين‌كه اسراف نيست، تحقق همان آيه قرآن مجيد است، چنان چه پيامبر اكرم در هجرت به‌مدينه در منطقه قبا و در شهر مدينه نيز به عمران و ساخت مسجد پرداخت و از مردم خواست در اطراف آن سكونت كنند. در واقع تلاش كرد زلف زندگي مادي را به‌زلف زندگي معنوي گره بخورد.


او با سپاس از زحمات قاليباف خاطرنشان‌كرد: قاليباف هم قبل از انقلاب براي پيروزي انقلاب زحمت کشيده و همچنين زحمات زيادي نيز در جبهه متحمل شده است و من که هشت سال از شروع تا پايان جنگ در جبهه رفت و آمد داشتم ذکر خير اخلاص، شجاعت و کار عظيم اين بزرگوار را شنيده بودم.


همه شاهد تحولات عظيم در سطح شهر هستيم

انصاريان اضافه كرد: در سپاه، نيروي انتظامي و در اين چند سال در شهرداري با همه توان مشغول به کار است و در چند سال اخير همه ما شاهد تحولات عظيم در سطح شهر هستيم و نيازي به توصيف نيست.


به‌گفته وي، اين خدمات از دل دين‌داري بيرون آمده و ادامه اين روند نشان خواهد داد كه اسلام با نيروهايش قدرت آبادكردن دنيا و آخرت را دارد.


اين استاد و محقق حوزه علميه تصريح کرد: اين وظيفه‌اي است که دين بر عهده ما گذاشته است تا از کساني که اين گونه به مردم، کشور، شهرها و دين خدمت مي‌کنند تشکر کنيم.

خداوند در مقابل عمل محدود، پاداش نامحدود مي‌دهد

او با بيان اين که در آيات قرآن كريم، خداوند از همه مردم مومن، خدوم و پاک تحت عنوان شاکر و شکور تشکر کرده است، اظهار داشت: البته تشکر پروردگار به معناي آن است که خداوند در مقابل عمل محدود، پاداش نامحدود مي‌دهد و شهردار تهران و همکاران‌شان در مناطق اين دلگرمي را داشته باشند که مزد واقعي زحمات آنان محفوظ است.


انصاريان با اشاره به زحمات شهردار سابق منطقه12 گفت: وي به دستور شهردار تهران اقدام به آباد کردن و بازسازي حسينيه هدايت به عنوان يک پروژه عظيم ديني کرد که اين کار ادامه يافت و همه از اين بابت نهايت تشکر را دارم.


او با بيان اين که بايد در عمل تشکر کرد و نه فقط با زبان از زحمات قدرداني کرد، گفت: به همين دليل همه ما در اين مدرسه مذهبي به شهردار تهران قول ديني مي‌دهيم که با برگزاري مستمر برنامه‌هاي عظيم تربيتي، علمي و ديني در همه ايام سال و بدون تعطيلي به خواست شما عملا احترام بگذاريم.

حسينيه هدايت از پروژه هاي آبرومند و آبروبخش به شهرداري تهران دانست

مولف چهل عنوان كتاب مذهبي، بازسازي حسينيه هدايت را از پروژه هاي آبرومند و آبروبخش به شهرداري تهران دانست و ضمن تشکر از مجموعه شهرداري تهران براي همه دست اندرکاران آن آرزوي خير و برکت در دنيا و آخرت کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمين انصاريان همچنين در جمع خبرنگاران با بيان اين که شهرداري تهران در اثبات کارآمدي دين در اداره جامعه موفق عمل کرده است، گفت: علت اين موفقيت آن است که شهردار تهران کساني را براي کار انتخاب کرده که احساس مسئوليت و تکليف شرعي مي‌کنند و اين موتور حرکت شهرداران و مجموعه شهرداري تهران است.


او با تاکيد بر داشتن مراکز ديني آزاد اظهار کرد: اگر مراکز ديني آزاد داشته باشيم عاملي مهم در مهار کردن فساد و توجه مردم به ادب و تربيت خواهد بود، چنان‌چه در محافل بسياري افراد گناهکار بسياري بوده‌اند که در پاي منبرها نشسته اند و بعد آن حتي به اولياي خدا تبديل شدند.

نظر شما