يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۲۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
معاون امورفرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي در ارتباط با سخنان رهبري در ديدار با کتابداران رهنمودهاي ايشان را چراغ راه دانست و گفت: دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري در حوزه نشر و کتابخواني را برطرف خواهيم کرد.

به گزارش شهر، بهمن دري معاون امورفرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ديدار اخير حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر عظيم‌الشان انقلاب اسلامي با دست اندرکاران حوزه نشر و مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران کشور، ضمن قدرداني از نگاه حکيمانه و عالمانه ايشان به موضوع کتابخواني، رهنمودهاي ايشان را چراغ راه آينده دانست و اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تمام تلاش خود را براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي خواهد کرد و اميدواريم بتوانيم با همكاري نهادهاي مورد خطاب ايشان مانند آموزش و پرورش، صدا و سيما و نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، دغدغه‌هاي ايشان در حوزه کتاب و کتابخواني را برطرف کنيم .


دري با اشاره به تأكيدي كه مقام معظم رهبري درباره فراهم كردن زمين رشد و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه داشته‌اند گفت: معاونت امورفرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در همين راستا با برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني، فصلي، موضوعي و تخصصي در نظر دارد کتاب را بين اقشار مختلف جامعه در اقصي نقاط کشور برده و دسترسي عموم را به کتاب آسان کند .


وي برنامه‌ريزي براي تحقق بهره‌گيري از سير مطالعاتي در کشور را از اولويت‌هاي کاري معاونت متبوعش دانست و افزود: در صدد آماده‌سازي بسترهاي لازم براي تدوين سير مطالعاتي براي مخاطبان سنين مختلف در كشور هستيم.



دري درباره اهميت سير مطالعاتي در کشور خاطر نشان کرد: يكي از اقداماتي كه مي‌تواند كتاب را به منظر همگان ببرد و در عين حال خواص نيز از آن بهر‌ه‌مند شوند، سير مطالعاتي است. راه ديگر ترويج فرهنگ كتاب‌خواني و معرفي كتاب توسط بزرگان جامعه است؛ قطعا معرفي كتاب توسط اين‌گونه افراد به كتاب شخصيت و هويت مي‌بخشد.


معاون امور فرهنگي با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب ادامه داد: بايد در عرصه سرانه كتابخواني و براي رسيدن به جايگاهي در شان نظام و انقلاب اسلامي تلاش کنيم و قطعا معاونت امور فرهنگي با بهره‌گيري از منويات حضرت آقا نسبت به اين مهم اهتمام ويژه خواهد کرد .


وي خاطر نشان کرد: به دستور مقام عالي وزارت به‌زودي کارگروهي براي عملياتي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري تشكيل مي‌شود .


دري تشکيل اين کارگروه را به‌منظور مشاوره کارشناسي و ارائه راهکارهاي جديد براي تحقق منويات مقام معظم رهبري دانست و تاکيد کرد: معاونت امورفرهنگي برنامه‌هاي متعددي را براي اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخواني در طول سال به اجرا در آورده که از دستاوردهاي آن مي‌توان به تخصيص اعتبار بي‌سابقه به گسترش فرهنگ کتابخواني در استان‌ها و يا استقبال پنج ميليوني علاقمندان به کتاب از نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران اشاره كرد؛ ولي معتقدم براي رسيدن به نقطه آرماني بسيار فاصله وجود دارد و براي آن بايد تلاشي جدي و فراگير کرد.


وي در پايان افزود: بسياري از سازمان‌ها و نهادهاي موثر در ترويج كتابخواني بايد با تلاشي مضاعف، رهنمودهاي كارساز رهبري را پي‌گيري کنند.

نظر شما