دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۲۳۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
با بهره‌برداري از دو خط پردازش در کهريزک؛
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از برگزاري جشن پردازش زباله تهران با حضور شهردار تهران در کهريزک خبر داد و گفت: در مراسم جشن پردازش زباله شهر تهران، خطوط S4 و S5 به‌طور رسمي به بهره برداري مي‌رسند و بدين ترتيب ظرفيت پردازش زباله از 6 هزار تن به 7 هزار تن در روز افزايش مي‌يابد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد محمد فياض  با بيان اينکه صبح فردا ـ 4 مرداد ـ با حضور دکتر قاليباف شهردار تهران جشن پردازش زباله شهر تهران در کهريزک برگزار مي‌شود، خاطرنشان کرد: به همت معاونت خدمات شهري شهرداري تهران سعي شده اثرات سوء زيست محيطي دفن زباله در کهريزک کاهش يابد و به همين خاطر سياست پردازش پسماند هاي کهريزک در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: زماني که مي گوييم پسماند در کهريزک پردازش مي شود يعني زباله به صورت خشک و تر از يکديگر جدا شده و براي هر کدام از آنها با اتخاذ سياست هاي لازم، مديريت صحيح واصولي اعمال مي شود.

 

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران با اشاره به اينکه در سال گذشته ظرفيت پردازش زباله در تهران 3 هزار تن بوده، گفت: امروز مي توانيم با افتخار اعلام کنيم که با توجه به برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، ظرفيت پردازش زباله شهر تهران را روزانه به 7 هزار تن افزايش رسانديم، و ديگر زباله به صورت مستقيم دفن نخواهد شد.

 

او در ادامه بيان کرد: فردا با حضور شهردار تهران در کهريزک، دو خط S4 و S5 که کاملا بومي شده و توسط متخصصان کشورمان ساخته شده است، رسما به‌بهره برداري مي‌رسد و به اين ترتيب ظرفيت خود را از 6 هزار تن به 7 هزار تن پردازش زباله در روز مي رسانيم.

 

فياض تصريح کرد: البته شهرداري تهران تنها به اين بسنده نکرده و در کنار اين خطوط عنوان شده، دو خط ديگر نيز در حال احداث است تا در مواقع ضروري و زماني که خطوط با اشکال فني روبه رو شود يا در روزهايي که توليد زباله در شهر افزايش پيدا کند بتوان از اين دو خط استفاده کرد.

 

اوخاطرنشان کرد: با پردازش صد در صد زباله شهر تهران دفن زباله در کهريزک به صفر نمي‌رسد، اما اين دفن کاملا بي بو، بي خطر و بدون شيرابه خواهد بود.

نظر شما