دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
پگاه آهنگراني و مرضيه وفا مهر با قيد وثيقه آزاد مي شوند / پرونده اين قاضي (سعيد مرتضوي) همچنان مفتوح است.

مهر: حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي عصر دوشنبه در شانزدهمين نشست خبري خود در پاسخ به اين پرسش برخي از قضات متهم در پرونده کهريزک عنوان کرده اند که در اين پرونده تبرئه شده اند گفت: در روزنامه ها چنين نوشته شده ولي ماجرا از اين قرار است که قبلا شکايتي نسبت به قضات پرونده کهريزک به دادسرا وصول شده بود که دادسرا قرار منع تعقيب صادر کرد. به قرار منع تعقيب اعتراض شد و دادگاه پرونده را با اعلام نقص دوباره به دادسرا ارجاع داد. يکي از نقص ها اين بود بايد يک مرجع قانوني در مورد يک اتهام استعلامي را به دادگاه ارائه کند و چون جواب اين استعلام نيامده است پرونده اين قاضي (سعيد مرتضوي) همچنان مفتوح است.

 

سعيد مرتضوي يکي از متهمان پرونده بازداشتگاه کهريزک است. در سال 88 شماري از افراد پس از حوادث انتخابات رياست جمهوي، بازداشت و به اين بازداشتگاه منتقل مي شوند که براثر شکنجه، شماري از دنيا رفتند.

 

مرتضوي اخير گفته بود که در اين پرونده ، تبرئه شده است.

 

پگاه آهنگراني و مرضيه وفا مهر با قيد وثيقه آزاد مي‌شوند

 

سخنگوي قوه قضائيه خبر دستگيري پگاه آهنگراني و مرضيه وفا مهر را تاييد کرد و افزود: نبايد رسانه ها عنوان کنند که دو هنرمند دستگير شده اند زيرا ما عنوان شخص را دستگير نمي کنيم بلکه خود شخص را بر اساس جرمي که انجام داده است دستگير مي کنيم. اين دو نفر هم بر اساس گزارشات رسمي مراجع امنيتي دستگير شده اند و پرونده در تحقيقات مقدماتي است و امروز تحقيقات مقدماتي تکميل شده و فعلا با تامين قرار آزاد مي شوند.

نظر شما