شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۲۳۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم؛
موسسه نشر شهر با حضور در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، كتاب «فرهنگ از ديدگاه مقام معظم رهبري» را رونمايي و عرضه مي‌كند.

مسعود سريع‌القلم، معاون فرهنگي موسسه نشر شهر در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: اين كتاب تنها مجموعه‌اي است كه همه مباحث فرهنگي مورد نظر رهبري را پوشش داده است. آثار پيشين فقط به مقولات مشخصي مانند تهاجم فرهنگي پرداخته‌اند.

 

وي افزود: براي اولين بار در اين كتاب سعي شده است چهارچوب نظري نسبتا جامعي برپايه نظريات علمي تدوين و با چهارچوب مورد نظر رهبري تلفيق شود. ضمن اينكه ساختار دانشنامه‌اي اين اثر امكان روزآمد كردن آن را فراهم كرده است. هر موضوع و مبحثي كه در سال‌هاي آينده توسط مقام معظم رهبري مطرح شود قابل جايابي و جاگذاري در درون مجموعه خواهد بود.

 

سريع‌القلم اظهار داشت: اين كتاب به اهتمام امير سياه‌پوش و علي آقاپور در شمارگان دو هزار نسخه از سوي موسسه نشر شهر چاپ و منتشر شده است.

 

وي با اشاره به عرضه بيش از 50 عنوان كتاب در نمايشگاه بين‌المللي قرآن، ادامه داد: قرآن‌هاي نفيسي مانند نيريزي و مصحف ايران، قرآن به ترجمه استاد ابوالفضل بهرام‌پور و نهج‌البلاغه با ترجمه استاد محمد دشتي از جمله محصولات ديگر اين موسسه در نمايشگاه قرآن است.

 

به گفته سريع‌القلم، «خياط شهر ما» داستان زندگي عارف معاصر شيخ رجب‌علي نكوگويان، «نغمه ايمان» ترجمه آذر نجفي، «راهنماي جامع روزه‌داري» نوشته سعيده يراقي اصفهاني و كتاب آشپزي سحر و افطار از تازه‌ترين كتاب‌هاي منتشر شده از سوي موسسه نشر شهر است كه در نمايشگاه امسال عرضه مي‌شود.

 

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از 26 شعبان تا 26 ماه مبارك رمضان، در محل مصلاي امام خميني (ره) تهران با هدف تحقق توسعه فرهنگ قرآني و تاثير آن در رفتار آحاد جامعه برگزار مي‌‌شود.

نظر شما