سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
توسط گروه تئاتر زندگي در فستيوال «ترومز ديالوگ»؛
نمايش «گل» به كارگرداني جعفر مهياري كه منتخب سي‌امين دوره فستيوال تئاتر ترومز ديالوگ نروژ شد، در مراسم اختتاميه اين فستيوال در حضور مسئولين اين كشور اجرا و به قربانيان حملات تروريستي اخير كشور نروژ تقديم شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي گروه تئاتر زندگي نمايش «گل»به نويسندگي و كارگرداني جعفر مهياري يك شنبه شب 24 جولاي (2 مردادماه) در مراسم اختتاميه سي‌امين دوره فستيوال تئاتر ترومز ديالوگ نروژ به روي صحنه رفت و با توجه به موضوع اين نمايش كه ترويج صلح و دوستي بود در ميان مسئولين فرهنگي كشور نروژ و 20 گروه خارجي حاضر در اين فستيوال به قربانيان حملات ترورريستي اخير اين كشور تقديم شد.


نمايش «گل» با بازي پرستو گلستاني، سعيد ابک و اصغر صابري در روزهاي چهارشنبه 29 تيرماه ( 21 جولاي) و شنبه اول مردادماه (23 جولاي) در فستيوال تئاتر «ترومز ديالوگ» به روي صحنه رفت. اين نمايش به دليل موضوع آن كه تروج دوستي در جهان است، منتخب مسئولين اين فستيوال براي اجرا در اختتاميه اين رويداد هنري شد و گروه تئاتر زندگي از سوي ايرانيان، اين نمايش را به خانواده قربانيان حملات تروريستي كشور نروژ تقديم كردند.


فستيوال ترومز ديالوگ از 14 تا 24 جولاي در شهر ترومز نروژ برگزار شد و در اين دوره از اين فستيوال علاوه بر ايران، گروه هايي از کشورهايي چون فرانسه، آمريکا، آلمان، روسيه، جمهوري چک، ايرلند، استراليا، دانمارک، آفريقاي جنوبي، مجارستان، موناکو، آرژانتين، کوبا، الجزاير، هند، ليتواني، لتوني، جزاير فارو، کرواسي و نروژ حضور داشتند.


همچنين نمايش «گل» در سال 87 در مرکز توليد تئاتر کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان به روي صحنه رفت و در سال 2010 نيز در بيست و سومين دوره فستيوال تئاتر کراکف لهستان حضور موفقي داشته است. نمايش «گل» روايتگر زندگي دختري است که با عشق فراوان از گل‌هاي که کاشته مرافبت مي کند اما شيطنت چند کودک اتفاق ديگري را براي او رقم مي‌زند.

نظر شما