يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۴۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 20 از برگزاري برنامه‌هاي ماه رمضان در اين منطقه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقي محمديان در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه از شب اول تا هفدهم ماه مبارك رمضان ويژه برنامه‌ اي در فرهنگسراي ولا برگزار مي‌شود، گفت: اين برنامه هرشب از ساعت 21 با حضور پيشكسوتان شهرري، هنرمندان و ورزشكاران با بخش‌هايي مانند تواشيح، نقالي و ‌سخنراني برگزار مي‌شود.


رييس فرهنگسراي ولا با اشاره به برنامه «روزه داران كوچك» ويژه كودكان و نوجوانان در مساجد شهرري افزود: در اين برنامه كارشناسان مذهبي، قصه‌هاي قرآني را براي كودكان و نوجوانان تعريف مي‌كنند و احكام، نماز خواندن و وضو گرفتن را به آنها آموزش مي‌دهند و در پايان همزمان با اذان ظهر حاضرين بر سر سفره‌هاي افطار مي‌نشينند.

 

وي ادامه داد: همچنين برگزاري مراسم «ضيافت نور» ازسوي كتابخانه شيخ كليني يكي ديگر از برنامه‌هاي ماه رمضان است كه در اين برنامه نابينايان و كم بينايان عضو كتابخانه به همراه خانواده‌هايشان در اين برنامه حضور مي‌يابند. اين برنامه همزمان با شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) به منظور گردهم آوري خانواده نابينايان و روز اكرام برگزار مي‌شود.

 

رييس فرهنگسراي ولا، مسابقه مهر ولا را ويژه ائمه جماعات منطقه 20 عنوان كرد و اظهار داشت: در اين مسابقه، ائمه جماعات خاطرات خود را درباره اولين تجربه، خاص‌ترين و ماندگارترين تجربه مي‌نويسند كه پس از جمع آوري و ويراستاري، خاطرات آنها در يك كتاب به چاپ مي‌رسد.

 

مسابقه «مهر ولا» از 6 مرداد ماه تا 31 مرداد ماه در مساجد منطقه 19 و 20 تهران برگزار مي‌شود.


به گفته محمديان، تئاتر «غريب كوفه» در مجتمع علوم و فنون شهيد رحيمي، نمايشگاه كتاب در كتابخانه شيخ صدوق، جشنواره «غذاي رمضان» در خانه فرهنگ 13 آبان و حفظ قرآن در خانه فرهنگ دولت آباد از ديگر برنامه‌هاي منطقه 20 است.

نظر شما