دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
منابع مصري از ديدار روز گذشته شيخ الازهر با دو هيئت از ايران و حزب الله لبنان براي نخستين بار پس از سقوط مبارک خبر دادند.

 مهر به نقل از خبرگزاري الشرق الاوسط مصر: احمد الطيب روز گذشته براي نخستين بار پس از سقوط رژيم حسني مبارک با دو هيئت از ايران و حزب الله ديدار و بر لزوم وحدت ميان شيعيان و اهل سنت تاکيد کرد.

 

در اين ديدار ناصر سوداني نماينده شهر اهواز در مجلس شوراي اسلامي ايران رياست هيئت ايراني را بر عهده داشت که نامه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي را تقديم شيخ الازهر کرد. 

 

شيخ الازهر طي اين ديدار که در مقر دانشگاه الازهر قاهره انجام شد، از هيئت ايراني تقاضا کرد که پيام وي را به آيات عظام ايران در زمينه تاکيد بر تفاهم و وحدت ميان مذاهب اسلامي برسانند.

 

يک منبع موثق در دانشگاه الازهر در اين باره به خبرگزاري الشرق الاوسط گفت: احمد الطيب در اين ديدار تاکيد کرد که دعوت انجام شده از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران براي سفر به تهران را بررسي خواهد کرد.

 

همچنين شيخ الازهر در ديدار با هيئتي از حزب الله لبنان که رياست آن بر عهده حسن عزالدين بود درباره آخرين تحولات کشورهاي عربي و جهان اسلام به ويژه نقش الازهر در تحقق وحدت ميان ملل اسلامي گفتگو کرد.

 

خبرگزاري الشرق الاوسط در ادامه نوشت: اين در حالي است که رژيم مبارک در چند دهه حکومت خود تهران و حزب الله را به دخالت در امور داخلي مصر و بر هم زدن ثبات اين کشور متهم مي کرد.

نظر شما