شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۲۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
جشنواره بين المللي فيلم ونيز امسال ميزبان فيلم هايي از رومن پولانسكي، ديويد كراننبرگ، سودربرگ و مدونا خواهد بود.

ايسنا- در جشنواره امسال از آل پاچينو، بازيگر سرشناس آمريکايي، تقدير خواهد شد و دارن آرنوفسکي، کارگردان فيلم «قوي سياه» رياست هيات داوران را بر عهده خواهد داشت.


بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني جشنواره فيلم ونيز، امسال فيلم «وايلد سالومه»، که اقتباسي از نمايشنامه مشهور اسکار وايلد (1891) است، با بازي آل پاچينو در بخش خارج از مسابقه به نمايش در خواهد آمد.


بنابراين گزارش همچنين، فيلمي به کارگرداني مدونا، خواننده آمريکايي، درباره رابطه عاشقانه شاه ادوارد هشتم با واليس سيمپسون، زن طلاق گرفته آمريکايي براي نخستين بار در جشنواره فيلم ونيز به نمايش در مي آيد.


فيلم «دابليو. اي» (W.E) به کارگرداني مدونا در بخش خارج از مسابقه اين جشنواره به نمايش در مي آيد.


اندرا رايزبارو، بازيگر بريتانيايي، در اين فيلم نقش خانم سيمپسون را بازي مي کند.


در جشنواره فيلم ونيز، امسال مجموعا 21 فيلم براي دريافت جايزه شير طلايي رقابت خواهند کرد.


در بخش مسابقه نسخه تازه‌اي از فيلم «بندزن، خياط، سرباز و جاسوس» که گري اولدمن در آن در نقش جاسوس افسانه‌اي رمان هاي جان لو کاره را بازي مي کند، به نمايش در مي آيد.


اقتباس تازه اي از «بلندي هاي بادگير» به کارگرداني اندرا، فيلم تازه رومن پولانسکي با عنوان «کشتار»، و «شرم»، به کارگرداني استيو مک کويين که برنده جايزه ترنر بوده و اکنون به فيلمسازي روي آورده از ديگر فيلم‌هاي بخش مسابقه است.


فيلم ديگر بخش مسابقه، «شيوه خطرناک»، تازه‌ترين ساخته ديويد کراننبرگ است که به اختلاف‌ها ميان زيگموند فرويد و کارل گوستاو يونگ مي‌پردازد.


ويگو مورتنسن و مايکل فسبندر نقش فرويد و يونگ را بازي مي کنند و کيرا نايتلي در نقش بيمار پرمشکلي ظاهر مي شود که بين اين دو روانشناس قرار مي گيرد.


فيلم‌هاي پولانسکي و کراننبرگ هر دو بر اساس نمايشنامه ساخته شده اند. «کشتار» اقتباسي است از نمايشنامه «خداي کشتار» نوشته ياسمين رضا و «شيوه خطرناک» اقتباسي است از نمايشنامه «گفتار درماني» نوشته کريستوفر همپتون.


آل پاچينو در فيلمي بر اساس نمايشنامه اسکار وايلد بازي مي کند


کيت وينسلت و جودي فاستر از بازيگران فيلم «کشتار» هستند. اين فيلم درباره دو زوج است که پس از دعواي فرزندانشان در مدرسه با هم دوست مي شوند.


فيلم هاي تازه اي از ابل فررا، ويليام فردکين، کارگردان فيلم «جن گير» و تاد سولوندز نيز در اين بخش به رقابت خواهند پرداخت.


چنان که پيش از اين اعلام شده، جشنواره امسال را فيلم «عيد مارس» که درامي سياسي به کارگرداني، تهيه کنندگي و بازي جورج کلوني است افتتاح خواهد کرد.


فيلم ديگري که در بخش خارج از مسابقه اکران خواهد شد، تريلر «واگيري» (Contagion) است که کارگرداني آن با استيون سودربرگ بوده است.


جشنواره فيلم ونيز و جشنواره فيلم تورنتو اغلب فرصتي است براي نمايش فيلم هايي که اميد مي رود در جشنواره‌هاي سينمايي بعدي در طول سال جوايز مهمي را دريافت کنند.


سال گذشته فيلم «جايي» ساخته سوفيا کاپولا، دختر فرانسيس فورد کاپولا و کارگردان فيلم هايي چون «گمشده در ترجمه» برنده جايزه شير طلايي ونيز شد.


همچنين «الكساندر سوكوروف»، كارگردان سرشناس روسيه با فيلم «فائوست» كه براساس نمايش‌نامه‌ معروف گوته ساخته شده به جشنواره ونيز خواهد آمد. اين فيلم كه با بودجه 12 ميليون دلاري ساخته شده، چهارمين و آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي موضوعي‌ «سوكوروف» درباره تاثيرات مخرب و منفي قدرت سياست‌مداران است كه از ماه اوت سال گذشته در جمهوري‌چك مقابل دوربين رفت.


امسال شير طلاي افتخاري يك عمر دستاورد سينمايي به «ماركو بلوچيو»، كارگردان سرشناس ايتاليايي اعطا خواهد شد.


شصت‌وهشتمين دوره جشنواره فيلم ونيز طي روزهاي 31 اوت تا 10 سپتامبر 2011 (نهم تا نوزدهم شهريور 1390) برگزار خواهد شد كه طبق اعلام قبلي، «دارن آرنوفسكي»، كارگردان سرشناس آمريكايي امسال رياست هيات داوران بخش مسابقه را برعهده دارد. وي در سال 2008 جايزه شير طلاي ونيز را با فيلم «كشتي‌گير» كسب كرد.

نظر شما