دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برنامه‌هاي ماه رمضان را تشريح کرد؛
شهر تهران در ماه مبارک رمضان شاهد برنامه هاي کاروان استقبال، بر آستان جانان، سحرخيزان کوچک، افطار آسماني، عمري با قرآن، مسابقه 30 جرعه از رمضان، ويژه برنامه هاي ليالي قدر، توليد و توزيع محصولات فرهنگي، برنامه هاي ويژه اين ماه در مترو و 132 ويژه برنامه در مراکز فرهنگي هنري مناطق بيست و دوگانه است.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراکيان رييس سازمان در تشريح برنامه‌هاي فرهنگي و هنري پايتخت به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه‌هاي سال جاري با عنوان عمومي بر آستان جانان برگزار خواهد شد و رويکرد محوري برنامه‌ها بر اساس فرازي از خطبه شعبانيه پيامبر(ص) است که روي آوردن اين ماه به مردم را با خصوصيات برکت، رحمت و مغفرت نويد مي‌دهند. از اين رو سه محور برکت، رحمت و مغفرت بر برنامه‌هاي سازمان، حاکم است.


کاروان هاي استقبال


رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به حرکت کاروان‌هاي استقبال از ماه رمضان در سطح شهر در روزهاي هشتم و نهم مرداد اشاره کرد و گفت: اين کاروان‌ها در مسير ميدان انقلاب تا ميدان امام حسين(ع، پايانه دردشت تا ابتداي بزرگراه بسيج و از ميدان راه‌آهن تا ميدان ونک از ساعت 19 تا 23 حرکت مي‌کنند.


وي اجراي موسيقي آييني با استفاده از سازهاي سنتي و برنامه چاووش خواني را از جمله برنامه‌هاي اين کاروان عنوان کرد و گفت: اجراي برنامه‌هاي دعاخواني و گلاب پاشي از سوي اين کاروان با استفاده از نشانه‌هاي سنتي و بومي برگزار مي‌شود.


برآستان جانان


خوراکيان تصريح کرد: ويژه برنامه بر آستان جانان از سوي مديريت‌هاي فرهنگي هنري مناطق بيست و دوگانه و فرهنگسراي انقلاب اسلامي به مدت 15 شب در 23 بوستان برگزار مي‌شود.


وي در ادامه تصريح کرد: اين برنامه در دو بخش صحنه‌اي و غرفه‌هاي فرهنگي و هنري اجرا مي‌شود و ديدار با چهره‌هاي نمونه مردمي نظير افراد موفق و منتخب صنوف مختلف و همچنين جوانان برگزيده، از ويژگي‌هاي اين برنامه است. غرفه‌هاي عرضه محصولات فرهنگي، پاسخگويي به مسائل شرعي و مذهبي، حکايات مذهبي و برنامه‌هاي ويژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌هاي غرفه‌اي اين برنامه خواهد بود.


خوراکيان افزود: تعدادي از اين برنامه‌ها پيش از اذان مغرب و تعدادي پس از اذان برگزار مي‌شود که اطلاعات کامل اين برنامه و ساير برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از طريق تماس با شماره 1837 تلفن گوياي سازمان، در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.


سحرخيزان کوچک


خوراکيان از برگزاري ويژه برنامه سحرخيزان کوچک براي کساني که براي نخستين بار مکلف به روزه گرفتن شده‌اند خبر داد و گفت: اين برنامه به صورت گردشي با اجراي گروه تلويزيوني رنگين کمان در مناطق اجرا مي‌شود و هر منطقه يک شب از برنامه هاي بر آستان جانان خود را به اين برنامه اختصاص مي‌دهد.


افطار آسماني


رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به توزيع بسته‌هاي افطار ساده به صورت روزانه در 60 نقطه پايتخت اشاره کرد و گفت: هر روز 45 هزار بسته افطار آسماني به همراه تراکت‌هايي شامل پيام‌هاي فرهنگي در ايستگاه‌هاي مترو، ميادين، معابر اصلي شهر، محل برگزاري برنامه بر آستان جانان، در سطح شهر تهران توزيع مي‌شوند.


عمري با قرآن


وي به تجليل از پيشکسوتان، خادمان و چهره‌هاي قرآني در روز 21 مرداد ماه اشاره کرد و گفت: اين برنامه به همت فرهنگسراي قرآن در سالن همايش‌هاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار مي‌شود و طي آن از برگزيدگان رشته‌هاي ترجمه، تفسير، آموزش، قرائت، مديريت قرآني و هنرمند قرآني تجليل خواهد شد.


مسابقه 30 جرعه از رمضان


وي به برگزاري مسابقه 30 جرعه از رمضان اشاره کرد و گفت: اين مسابقه به صورت زنده و هر روز پيش از افطار از شبکه تهران پخش خواهد شد و طي آن کارشناسان مذهبي به طرح پرسش‌هايي برگرفته از آيات قرآن و احاديث مي‌پردازند. مخاطبان پاسخ سئوالات را در قالب پيام کوتاه ارسال مي‌کنند و هر روز از ميان پاسخ‌هاي صحيح به دو نفر کمک هزينه سفر حج عمره اهدا مي‌شود.


خوراکيان تصريح کرد: پرسش‌هاي اين مسابقه در طول روز از شبکه تهران پخش مي‌شود و اسامي برندگان نيز طي 24 ساعت از طريق پايگاه اينترنتي www.farhangsara.ir اعلام مي‌شود.


ويژه برنامه‌هاي شب قدر و اقدامات ويژه مترو


رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برگزاري مراسم احيا در ليالي قدر در جوار مزار شهدا، توسط فرهنگسراي رضوان خبر داد و گفت: در طول ماه رمضان در 33 ايستگاه متروي پايتخت، روزانه 33هزار نسخه بروشور فرهنگي به همراه 33 هزار بسته افطار آسماني توزيع خواهد شد.


وي در ادامه تصريح کرد: در هر ايستگاه دو روحاني براي اقامه نماز جماعت و تبليغ مذهبي به صورت پرسش و پاسخ حضور خواهند داشت. همچنين فروش و توزيع کتاب هاي در مترو انجام مي‌شود. ارسال بلوتوث‌هاي فرهنگي تبليغي از طريق 7 سامانه ارسال بلوتوث که با اضافه شدن هفته‌اي 3 سامانه، تا پايان ماه رمضان به 17 سامانه خواهد رسيد، بخش ديگري از فعاليت‌هاي فرهنگي فرهنگسراي مترو در ماه رمضان است.


توليد محصولات فرهنگي


خوراکيان به انتشار کتابچه نسيم بهشت حاوي نکات اخلاقي و تغذيه‌اي مبتني بر روايات و تفاسير قرآن، پوستر ماه مبارک رمضان، توليد و پخش نماهنگ بر آستان جانان، روزشمار ماه رمضان براي نصب در تاکسي‌ها، توليد و توزيع کتاب اتوبوس با موضوعات تدبر در 30 آيه قرآن در 100 هزار نسخه، توليد بيش از 30 طرح گرافيکي براي برنامه‌هاي ماه رمضان، روز قدس، ليالي قدر و عيد فطر اشاره کرد.

نظر شما