شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۲۶۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
فرهنگسراي اخلاق در نيمه اول ماه مبارک رمضان برگزار مي‌کند
همزمان با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت براي دومين سال در قالب برنامه بر آستان جانان، ويژه برنامه‌هاي متنوع فرهنگي هنري و مذهبي همراه با غرفه هاي نمايشگاهي و مسابقات فرهنگي با عنوان کوچه باغ رمضان در بوستان سهند همه روزه تا ميلاد امام حسن مجتبي(ع) قبل از اذان مغرب برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، کاووس صفايي ناييني با اعلام اين خبر افزود: با توجه به فرصت بي نظير ماه رمضان و بهار قران فرهنگسراي اخلاق سلسله برنامه هاي متنوع و گسترده در سطح منطقه 14 تدارک ديده است تا دوشادوش يکديگر و در مسير واحد بندگي الهي به مهماني خدا برويم و در اين ضيافت الهي شرکت کنيم که اجراي سلسله برنامه هاي برآستان جانان از جمله آنهاست.


مدير فرهنگي هنري منطقه 14 در تبيين اين برنامه تصريح کرد: اين ويژه برنامه که همه روزه از ساعت 17 شروع ميشود طوري برنامه ريزي شده است تا خانواده‌ها با حضور در اين بوستان بتوانند از اين برنامه‌ها که با محوريت قرآن و جاذبه ضيافت نور اجرا مي‌شوند بهره‌مند شوند و عصر روز يکشنبه در شب حلول ماه مبارک رمضان برنامه «پيشواز» يکسري برنامه هاي هنري همراه با دهل و سرنا در اين بوستان اجرا مي‌شود.


رييس فرهنگسراي اخلاق در توضيح کوچه باغ رمضان که در بوستان سهند اجرا مي‌شود، گفت: غرفه‌هاي متنوع اين کوچه باغ تحت عنوان باغچه نامگذاري شده است از جمله اين باغچه ها ميتوان به باغچه رنگين کمان، هنر و خلاقيتهاي هنري، انديشه، عروسکها غنچه هاي بهشتي، ضيافت، سلامت ، نيايش و محصولات فرهنگي و نرم افزارهاي قراني اشاره کرد که فعاليت باغچه ها هر 5 روز به يک موضوع برکت، رحمت و مغفرت اختصاص دارد.



صفايي ناييني به بخش صحنه‌اي اين ويژه برنامه که همه روزه از ساعت 45/18 در سالن روباز 1500 نفره بوستان سهند اجرا مي‌شود اشاره کرد و افزود: تلاوت قران کريم توسط قاريان ممتاز و بين‌المللي، اجراي تواشيح، اجراي گروههاي هنري و مذهبي، اجراي دف و ني، مسابقه فرهنگي و معرفي خيرين و معتمدان منطقه اي و مناجات خواني و پخش زنده اذان مغرب از جمله آنهاست.


رييس فرهنگسراي اخلاتق در توضيح يک بخش جذاب که براي کودکان در يکي از آلاچيق هاي بوستان سهند اجرا ميشود اضافه کرد: به منظور استفاده از زبان هنر در فعاليتهاي فرهنگي امسال در نظر است گروههاي هنري و حرفه اي منطقه‌اي با استفاده از عروسکها نمايشهايي با موضوع برکت، رحمت و مغفرت براي کودکان اجرا کنند و جوايزي نيز به برندگان اين برنامه تعلق خواهد گرفت.


مدير فرهنگي هنري منطقه 14 بخشهاي ديگر برنامه را راديو رمضان، توزيع افطاري ساده، نمايشگاه محصولات فرهنگي اعم از کتاب، لوح فشرده، نرم افزارهاي قراني با موضوع رمضان عنوان کرد.


بوستان سهند در بزرگراه شهيد محلاتي ميدان امام حسن مجتبي(ع) بلوار پاسدار گمنام جنب شهرداري ناحيه 3 واقع است.

نظر شما