يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۴
کد خبر: ۴۲۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
ويژه برنامه‌هاي برآستان جانان به مدت 15 شب با حضور هنرمنداني مانند كامبيز ديرباز، سام درخشاني، رضا رويگري و سياوش خيرابي در فرهنگسراي ولا برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، ويژه برنامه «برآستان جانان» با حضور بازيگراني مانند جمشيد مشايخي،‌ رضا رويگري،‌ كامبيز ديرباز، سام درخشاني، سيد جواد هاشمي، سياوش خيرابي، پژمان بازغي، آرام جعفري، الهام حميدي و نيما شاهرخ شاهي و با اجراي وحيد مهابادي و جواد نجم‌الدين از اول ماه مبارك رمضان تا پانزدهمين شب ماه رمضان از ساعت 22 تا 24 ميزبان شهروندان شهرري است.

 

نقالي، تواشيح، سخنراني مذهبي، ورزش باستاني، ابتهال خواني، برپايي غرفه‌هاي متعدد و آيتم‌هاي متنوع ديگر از بخش‌هاي ديگر اين ويژه‌برنامه است كه با هدف ترويج فرهنگ اسلامي و آشنايي شهروندان با ويژگي‌ها و آداب ماه نزول قرآن برگزار مي‌شود.


اجراي برنامه «روزه داران كوچك» ويژه كودكان و نوجوانان در مساجد شهرري به همت مراكز فرهنگي و هنري منطقه 20 از ديگر برنامه‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان است. در اين برنامه كارشناسان مذهبي قصه‌هاي قرآني را براي كودكان و نوجوانان تعريف مي‌كنند و احكام، نماز خواندن و وضو گرفتن را به آن‌ها آموزش مي‌دهند و در پايان همزمان با اذان ظهر حاضرين بر سر سفره‌هاي افطار مي‌نشينند.


همچنين برگزاري مراسم «ضيافت نور» ازسوي كتابخانه شيخ كليني يكي ديگر از برنامه‌هاي ماه رمضان است كه در اين برنامه نابينايان و كم بينايان عضو كتابخانه به همراه خانواده‌هايشان در اين برنامه حضور مي‌يابند. اين برنامه همزمان با شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) به منظور گردهم آوري خانواده نابينايان و روز اكرام برگزار خواهد شد.

از ديگر برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان مراكز فرهنگي هنري منطقه 20، مي‌توان به تئاتر «غريب كوفه» در مجتمع علوم و فنون شهيد رحيمي، نمايشگاه كتاب در كتابخانه شيخ صدوق، جشنواره «غذاي رمضان» در خانه فرهنگ 13 آبان و حفظ قرآن در خانه فرهنگ دولت آباد اشاره كرد.

نظر شما