شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
مدير کل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران با تکذيب هرگونه خريد و فروش تراکم در شهر ، اين روش را سنتي ترين و ابتدايي ترين روش کسب درآمد دانست و گفت : اين آمادگي را داريم تا روش هاي کسب درآمد را به دوستان سازمان شهرداري ها آموزش دهيم تا مطلع شوند و از اين پس اگر خواستند اظهار نظر کنند، اين کار با نگاه علمي و بر اساس اصول باشد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران مجيد پاکساز با اشاره به موارد مطرح شده از سوي معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها در خصوص فروش تراکم در شهرداري تهران گفت: متاسفانه دوستان بدون اطلاعات کافي از روش هاي مديريت در شهرداري تهران بعضا حرف هايي مي زنند و اظهارنظرهايي مي کنند که غير کارشناسانه است و ناشي ازعدم اطلاع کافي آنان از شهرداري تهران است.

 

پاكساز با ابراز تعجب از اين که مسئولي بدون داشتن اطلاعات راجع به دستگاه ديگري اظهار نظر کند، افزود: اين موضوع جاي سوال دارد؛ من شخضا هيچگاه به خودم اين اجازه را نمي دهم که راجع به سازمان شهرداري ها و يا شهرداري ديگري اظهار نظر کنم و اين خيلي عجيب است.

 

پاکساز تصريح کرد: براي اظهار نظر کردن راجع به موضوع و دستگاهي بايد ابتدا اطلاعات کافي را کسب کرد و بعد بر اساس اطلاعات اظهار نظر کرد.

 

مديرکل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران با بيان اين که نمي دانم مسائلي که مطرح شده به چه دليلي بوده است، گفت: بارها اعلام کرديم و براي بار آخر نيز اعلام مي کنيم که حتي حاضريم براي اين موضوع مناظره تلويزيوني در حضور مردم انجام داده و شيوه درآمدي شهرداري تهران را به معرض ديد عموم بگذاريم.

 

او با تاکيد بر اين که در شهرداري تهران به هيچ عنوان خريد و فروش تراکم وجود ندارد، گفت: اين شيوه بسيار ابتدايي و سنتي است و امروز در شهرداري تهران از چنين روش هايي براي کسب درآمد استفاده نمي شود.

 

پاکساز در ادامه با اشاره به تهيه طرح جامع و تفصيلي براي شهر تهران اظهار کرد: بارها اعلام کرديم که شهر تهران بعد از 32 سال اداره شدن با تصميمات موردي داراي طرح تفصيلي شده است و اين نشان دهنده اين است که به دنبال اداره شهرداري به صورت سيستمي و علمي هستيم .

 

او افزود: وقتي در شهرداري تهران بحث سيستمي شدن ، توسعه آي تي و شهرداري الکترونيک مطرح است چگونه مي توان در کنار آن تراکم فروخت ، قطعا دوستان به دليل عدم آگاهي از وضعيت شهرداري تهران چنين اظهار نظرهايي را کرده اند .

 

اين مقام مسئول در شهرداري تهران خاطر نشان کرد : در حالي که در سيستم شهرسازي ، قصد داريم حتي دخالت کاربر و کارشناسان در روند صدور پروانه و انواع گواهي ها قطع شود و زماني که تشکيل پرونده ها و فرآيند صدور پروانه توسط دفاتر خدمات الکترونيک دنبال مي شود ، ايا تراکم فروشي را به دفاتر سپرده ايم ؟ اين حرف بي ربط و غير علمي است ؛ البته کمي حق هم دارند و شايد در برخي شهرداري هاي کشور چنين روشي حاکم باشد .

 

پاکساز افزود : عزيزاني که مسئول اين کار هستند به جاي اين که از شهرداري گله کنند بهتر است راهکار ارائه کنند ، مسئول عزيزي که چنين حرفي زده اين راهکار را ارائه کند که براي اين که شهرداري ها با تراکم فروشي کسب درآمد نکنند چه کار کنند ؛ شهرداري تهران اين راهکار را پيدا کرده است و اگر دوستان نمي دانند حاضريم به آنان آموزش دهيم.

 

او با بيان اين که در شهرداري تهران الگوي اين کار وجود دارد و آماده هستيم که آن را به ساير شهرداري هاي کشور تسري دهيم ، تصريح کرد : فروش ترکم شيوه بسيار سنتي و ابتدايي است و شهرداري تهران نيازي به اين کار ندارد .

 

پاکساز افزود : ما اين آمادگي را تا روش ها را به دوستان سازمان شهرداري ها ارائه دهيم تا آنها مطلع شوند و از اين پس اگر خواستند اظهار نظر کنند ، کمي اظهار نظرشان علمي تر و بر اساس اصول و پايه باشد .

 

مدير کل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران در ادامه اظهار کرد : مردم ما نياز به آرامش ، نشاط و خبرهاي خوب دارند و بهتر است به جاي اين که يکديگر را متهم کنيم ، برويم و مسابقه کار بگذاريم ، ما اين ادعا را در شهرداري تهران داريم که حداقل در حوزه شهرسازي و معماري در سطح کشور اقدامات بي بديلي انجام شده است .

 

پاکساز با اشاره به تهيه طرح تفصيلي تهران بعد از 5/2 سال پس از تهيه طرح جامع ، گفت : تهيه اين طرح در اين مدت آن هم براي تهران که از نظر مساحت با چهار کلان شهر کشور برابري مي کند از اقدامات بسيار مهمي است که انجام شده در صورتي که اين کار در کشور در مدت زمان حداقل دو برابر انجام مي شود و براي استان البرز تنها شش سال طول کشيد که تجديد نظر طرح تفصيلي آن انجام شود .

 

بر اساس اين گزارش ، ديروز معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي کشور در گفتگو با يکي از رسانه ها در ادعايي عجيب مطرح کرده بود که شهرداري ، تهران را با فروش تراکم تا 15 سال ديگر فروخته است .

نظر شما