شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۲۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 15 از برگزاري ويژه‌برنامه‌ برآستان جانان به مدت 15 شب در فضاي باز فرهنگسراي خاوران خبر داد.

عليرضا مژگاني در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: اين برنامه‌ها كه از بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت 24 ادامه دارد هر شب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سرلك و مرتضي جعفرپور به عنوان كارشناسان مذهبي و دكتر كيمياگر به عنوان كارشناس تغذيه و بهداشت برگزار مي‌شود.

 

رييس فرهنگسراي خاوران افزود: در اين برنامه‌ها كه با اجراي سيد مرتضي حسيني، محمد سلوكي و برزو ارجمند برگزار مي‌شود، بخش‌هاي مختلفي مانند ابتهال خواني، تواشيح و قوالي توسط گروه‌هاي مختلف و اجراي موسيقي سنتي و آييني در نظر گرفته شده است.

 

وي با اشاره به در نظرگرفتن باكس ويژه قرائت قرآن، ادامه داد: هر شب يك غذاي ايراني و سنتي نيز به صورت نمادين برروي سن پخته و آموزش داده مي‌شود.

 

مژگاني جشن روزه‌داران كوچك را يكي ديگر از برنامه‌هاي بر آستان جانان عنوان كرد و گفت: غرفه سازمان انتقال خون نيز در كنار غرفه‌هاي متعدد فرهنگي هنري از ديگر تمهيداتي است كه به مدت 15 شب در فرهنگسراي خاوران داير است.

 

برنامه‌هاي امسال سازمان فرهنگي هنري با عنوان عمومي بر آستان جانان برگزار خواهد شد و رويکرد محوري برنامه‌ها بر اساس فرازي از خطبه شعبانيه پيامبر(ص) است که روي آوردن اين ماه به مردم را با خصوصيات برکت، رحمت و مغفرت نويد مي‌دهند. از اين رو سه محور برکت، رحمت و مغفرت بر برنامه‌هاي اين سازمان، حاکم است.

نظر شما