دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
رئيس فرهنگسراي خاتم، برنامه هاي ويژه ماه مبارك رمضان اين فرهنگسرا را تشريح كرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاتم، جعفر رئيسيان زاده مدير فرهنگي هنري منطقه 18 مهمترين برنامه ويژه ماه مبارک رمضان را در فرهنگسراي خاتم برنامه برآستان جانان معرفي کرد و گفت: اين برنامه به طور همزمان در سطح شهر تهران و در22 منطقه با هدف غني سازي فرهنگي در قالب‌هاي متنوع است که با همکاري معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه برگزار مي‌شود.

او هدف از اجراي اين برنامه را غني سازي اوقات فراغت با 3 محوريت «برکت، رحمت، معنويت» دانست و اظهار داشت: در شب‌هاي ماه مبارک برنامه‌هايي چون: نمايش‌هاي خياباني، تئاتر،کليپ، پرده خواني، برپايي غرفه‌هاي متعدد در زمينه‌هاي گوناگون است.

رئيسيان زاده تعداد غرفه ها را 18غرفه در محوطه آمفي تئاتر روباز دانست و تاکيد کرد: اين غرفه‌ها عبارتند از غرفه کودک و نماز که به تصوير کشيدن نماز با هدف اموزش نماز براي کودکان است، غرفه محصولات فرهنگي شامل کتاب، بروشور و سي دي‌هاي فرهنگي، غرفه نجوم که اطلاعات و آموزش هاي ستاره شناسي و نجوم را در اختيار علاقه مندان قرار مي‌دهد، غرفه هنري، غرفه ستاد پيشگيري و مديرت بحران، غرفه شهداي بهزيستي که به زندگي نامه شهداء بهزيستي مي‌پردازد، غرفه قرآن بخوانيد جايزه بگيريد که ويژه کودکان است، غرفه قران در آينده هنر و جنگ نرم، غرفه آموزش قرآن، غرفه احکام بانوان و رمضان و تغذيه سالم که در اين غرفه به آموزش تغذيه سالم متناسب با ماه مبارک رمضان غرفه افطاري، غرفه پاسخ به سوالات ديني به سوالات مربوط به احکام ماه مبارک رمضان است، غرفه قصص قرآني، غرفه عفت و قران.

علاوه بر غرفه‌ها و برنامه‌هاي ويژه اين ماه، استفاده از پيشکسوتان امور قرآني، قاريان سرشناس قرآن کريم و همچنين جلب مشارکت ساير ارگان‌ها و نهادهاي فرهنگي هم در دستور کار مسئولان برگزارکننده برنامه‌ها است.

رئيس فرهنگسراي خاتم در ادامه بيان کرد: سال گذشته 14 فرهنگسراي تهران ميزبان اين برنامه بوده و ماه رمضان امسال فرهنگسراي خاتم(ص) نيز همپاي ساير فرهنگسراها افتخار ميزباني آن را دارد.

او در پايان گفت: اين برنامه‌ها از ابتدا تا نيمه ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء در فضاي باز بوستان قائم برگزار مي‌شود.

نظر شما