يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۲۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
وزارت بهداشت عربستان بر جلوگيري از ورود مواد غذايي همراه حجاج و عمره گزاران به عربستان در صورتي كه كنسرو شده و بسته بندي شده و در ظروف آسان قابل بازرسي نباشد، تاكيد كرد.

به گزارش شهر وزارت بهداشت عربستان از كساني كه براي اداي حج و عمره از كشورهاي گرفتار تب زرد وارد عربستان مي‌شوند، خواست كارت واكسيناسيون معتبر ضد اين بيماري بر اساس مقررات سازمان بهداشت جهاني را كه نشان دهد آنها حداقل ده روز پيش از ورود به عربستان ضد اين بيماري واكسينه شده اند، ارائه كنند.

 

وزارت بهداشت عربستان در خلاصه شروط بهداشتي لازمي كه عمره گزاران و حجاج موسم 1432 بايد پيش از گرفتن روايد و پس از آن داشته باشند، آورده است كه هواپيماها، كشتي ها، وسائل مختلف نقليه كه از كشورهايي كه تب زرد در آنها شايع است بايد گواهينامه اي را ارائه كنند كه نشان دهنده پاكسازي محيط اين وسايل از حشرات ناقل بيماري يعني پشه ها باشد.

 

همچنين از كساني كه براي اداي عمره يا حج يا فعاليت رسمي در مناطق حج از هر كشوري به عربستان مي روند خواسته مي شود گواهي واكسيناسيون معتبر ضد "مننژيت " به همراه داشته باشند كه مدت آن كمتر از 10 روز و بيشتر از 3 سال نباشد.

 

وزارت بهداشت عربستان همچنين اعلام كرده است از كساني كه از كشورهايي كه همچنان ويروس فلج اطفال در آنها شايع است، خواسته مي شود گواهي واكسيناسيون ضد فلج اطفال براي كودكان كمتر از 15 سال را ارائه كنند.

 

وزارت بهداشت عربستان توصيه كرده است تمام كساني كه براي حج و عمره به سرزمين وحي مشرف مي شوند، بايد واكسن آنفلوآنزاي فصلي بزنند به ويژه افراد مبتلا به بيماريهاي مزمن( قلب، كليه، بيماريهاي دستگاه تنفسي، اعصاب و قند)، زنان حامله و افراد مبتلا به چاقي مفرط و.... و مقامات بهداشت اين كشورها بايد به حجاج در خصوص بيماريهاي واگيردار، انواع، عوارض، راههاي انتقال، پيامدها و راههاي پيشگيري از آن هشدار دهند و اطلاع رساني كنند.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از رسانه هاي عربستان، اين وزارت همچنين اعلام كرده است در صورت وجود حالت بهداشت اضطراري و ناگهاني كه سبب نگراني در سطح بين المللي شود يا شيوع بيماري در هر كشوري، مقامات بهداشت عربستان هر گونه تدابير پيشگيرانه اضافي را در قبال كساني كه ازاين كشورها براي اداي عمره و حج مي آيند، اتخاذ خواهد كرد كه اين اقدامات در چارچوب شروط ذكر شده نيست و با هماهنگي سازمان بهداشت جهاني با هدف جلوگيري از شيوع ويروس ميان حجاج و عمره گزاران يا انتقال آن به كشورهايشان اتخاذ مي شود.

نظر شما