دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه جشنواره شمسه از امروز آغاز و تا دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت، گفت: با برگزاري جشنواره شمسه شاهد تحول عظيمي در حوزه مسائل فرهنگي و هنري در سطح شهر خواهيم بود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران سيد محمد هادي ايازي عنوان کرد: مراسم آغازين جشنواره شمسه چهارشنبه در تهران برگزار شد که اين جشنواره به معناي شهروند، محله، سرمايه اجتماعي و هويت است و در 8 رشته قرآن، نهج البلاغه، سرود، موسيقي، تاتر، عکس، فيلم، نقاشي، تنديس و شعر و ادب با مشارکت مردمي برگزار مي شود.


او با بيان اينکه مديريت اجراي مسابقات به عهده مديرت محلات است، افزود: مردم مي توانند به مديريت محلات مراجعه کرده و با پر کردن فرم ها براي مسابقات گوناگون شرکت کنند.


ايازي گفت : مسابقات جشنواره شمسه در ابتدا در محلات ، سپس در ناحيه و پس از آن در سطح مناطق برگزار مي شود و اين مسابقات در دهه فجر با ارائه جوايز به پايان مي رسد.


معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اظهار کرد : مسابقات قرآني در 17 رشته برگزار مي شود و پيش بيني کرديم پايان مسابقات شمسه 374 گروه سرود، 374 تيم عکاسي و 374 گروه تواشيح در سطح محلات راه اندازي شود.


او در ادامه تاکيد کرد: با برگزاري مسابقات شمسه ظرفيت فرهنگي و هنري شهر تهران توسعه مي يابد و سال آينده در نظر داريم در قالب برگزاري اين جشنواره 12 مسابقه مختلف برگزار شود.


سخنگوي شهرداري تهران در ادامه در پاسخ به اين سئوال که در خبرها برخي از مناطق شهر تهران به عنوان مناطق زلزله خيز اعلام شده و آيا اين اطلاعات صحت دارد يا خير، اظهار کرد: در حال حاضر مناطق مختلفي از شهر تهران مانند گسل تهران پارس ، گسل شهر ري و گسل البرز در معرض خطر زلزله قرار دارند که اين اطلاعات بر اساس مطالعات زمين شناسي اعلام شده است.


ايازي در ادامه در پاسخ به اين سئوال که با توجه به افزايش ميزان سوخت تاکسي ها آنها همچنان از کولر استفاده نمي کنند و نحوه نظارت شهرداري در اين خصوص به چه صورت است، خاطرنشان کرد: هم اکنون شبکه اتوبوسراني و تاکسيراني سيستم نظارتي خود را در اين زمينه فعال کرده اما شهروندان مي توانند در صورت بروز تخلف با سامانه 1888 تماس حاصل کرده و شکايات خود را مطرح کنند.اما به طور قطع در اين زمينه بايد نظارت ها افزايش يابد .


او همچنين در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير معاون شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها که مدعي شده بود تهران از طريق فروش تراکم ، براي 15 سال ديگر فروخته شده است، تاکيد کرد: در شهرداري تهران چيزي به عنوان تراکم سيار وجود ندارد و اين اظهارات را به حساب کم‌اطلاعي ايشان مي‌گذاريم. ايازي با بيان اينکه اين ادعا ادعاي عجيب و غريبي است گفت : به نظر مي‌رسد اين اظهارات از سر کم‌اطلاعي کساني است که چنين مواردي را مطرح کرده‌اند.

نظر شما