شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه انقلاب اسلامي و امام راحل (ره) قرآن را از تاريکخانه‌ها بيرون آوردند و به دنيا عرضه کردند، بر لزوم توجه بيشتر به قرآن‌ کريم تاکيد کرد.

به گزارش شهر آيت‌الله محمد امامي کاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران گفت:همان طور که مقام معظم رهبري فرمودند اگر به قرآن توجه شود جامعه و امت اسلامي امتي بزرگ مي‌شوند و مشکلات امت اسلام به خاطر کنار گذاشته قرآن است.

 

امامي کاشاني افزود: همه مشکلات ما ناشي از اين است که احکام قرآن در جامعه به طور کامل پياده نشده است.

 

وي خاطرنشان کرد:‌ اين انقلاب اسلامي و امام راحل(ره) بود که قرآن را از تاريک‌خانه‌ها و زير غبارها بيرون آوردند و آن را به دنيا عرضه کردند به طوري که الان قرآن در دنيا مطرح است در حالي که در گذشته چنين نبود.

 

امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اين که اصل اين حرکت از ايران شروع شد، گفت: در آن زمان امام راحل(ره) و کساني که دنبال امام بودند اين راه را دنبال کردند و امروز هم رهبر معظم انقلاب اين راه را دنبال مي‌کند که اسلام چنين نمودي در دنيا پيدا مي‌کند.

 

وي اضافه کرد:‌ اين حرکت‌هايي که امروز در دنيا به وجود آمده که فرعون مصر و غير مصر را ذليل کرده و ذلت‌هاي کفر و ايادي کفر و همچنين عزت‌هاي اسلام و آنان که يار اسلام و بندگان صالح خدا هستند را به وجود آورده است، همه ناشي از حرکتي است که در ايران به راه افتاد.

 

امامي کاشاني با ابراز اميدواري از اين که انشاءالله کم کم زمينه‌اي براي قيام امام زمان(عج) فراهم شود، گفت: بنابراين بايد براي توجه ما به قرآن و همچنين توجه نسل ما به حفظ، قرائت و تفسير قرآن و همچنين وارد شدن به مفاهيم قرآني انديشه قوي شود و اين فرهنگ به نسل امروز و دانشگاه‌هاي ما بيايد که با اين حقيقت عظيم آشنا شوند.

 

وي با انتقاد از اينکه برخي‌ها در طول تاريخ موجب تحريف اسلام ناب محمدي شده‌اند، گفت: قدرت‌ها و حکومت‌هايي در طول تاريخ آمدند که با غرب ساختند و آخوند و نويسندگاني را با خود همراه کردند و دين خدا را تغيير دادند به طوري که در برخي جاها مفاهيم را به طول کلي عوض کردند و يک اسلام نيمه جان و بي‌اثري را به دنيا نشان دادند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه نخست نماز جمعه تهران نکاتي را در باب آيه 183 سوره بقره عنوان کرد و در خصوص گرفتن روزه در يوم‌الشک نيز گفت: کساني که در يوم الشک به نيت روز اول ماه مبارک رمضان روزه گرفتند امساکي بيهوده کردند اما اگر به نيت آخر ماه شعبان روزه گرفتند روزه‌شان صحيح است.

 

وي با بيان اينکه بحث روزه خوردن، آشاميدن و لذت‌هاي مادي نيست بلکه حقيقت روزه اين است که انسان قدرتي پيدا کند تا در بتواند دعوت‌هاي باطل و گناه را مهار کند، گفت: باب همه عبادات روزه است زيرا روزه فرهنگساز است و انسان را مي سازد و بالا مي‌برد.

نظر شما