جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۸۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
تشريح اقدامات منطقه 22 در ماه رمضان؛
شهرداري منطقه 22 همزمان با فرا رسيدن ايام پر برکت ماه ضيافت الهي ماه مبارک رمضان افزون بر برنامه هاي متنوع و گسترده اي که براي شهروندان اين محدوده از پايتخت تدارک ديده است، دومين نمايشگاه و جشنواره بزرگ قرآني را در پهنه ي شمال غرب پايتخت برگزار مي کند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22،  مرادي شهردار منطقه با اعلام اين خبر گفت: « اهم فعاليتهاي تدارک ديده شده در ماه مبارک رمضان در قالب فعاليتهاي فرهنگي، اجتماعي با هدف ايجاد نشاط ، شادي معنوي و انس و الفت در بين شهروندان و ساکنان محله ها با توجه به تقويت ارزشهاي ديني و اسلامي، همچنين ايجاد يکپارچگي و انسجام عملي در بخشهاي اجرايي شهرداري بويژه سازمانها و نهادهايي که فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي دارند و عميق شدن در فرهنگ شهروندي در عمل و اجراست. »

مرادي با اشاره به اينکه اجراي برنامه هاي تدارک ديده شده در ماه مبارک رمضان، مستلزم تامين فضاي کافي و امکانات است تا با بسيج آنها بتوان هرچه بهتر به شهروندان خدمت رساني کرد، افزود: « برنامه هاي مرتبط با ماه مبارک رمضان با تدابير دکتر قاليباف شهردار محترم تهران ، در سطح مناطق بصورت يکپارچه اجرا مي شود و منطقه 22 نيز به تناسب پتانسيلهايش، تمام تلاش خود را به جلب رضايت شهروندان از برنامه هاي ويژه ماه مبارک رمضان معطوف کرده است. در اين راستا در گام نخست، برنامه غبار روبي از مساجد منطقه و در گام دوم نيز اطلاع رساني مناسب در سطح منطقه و هويت بخشي به سيماي بصري شهر با همکاري ائمه جماعات و شوراياران محله هاي 9 گانه ، انجام شد. »

شهردار منطقه 22 با اعلام برپايي دومين جشنواره و نمايشگاه بزرگ قرآني در اين محدوده از تهران افزود: « امسال نيز همچون سال گذشته يکي از مهمترين اقدامات منطقه همزمان با ماه مبارک رمضان، برپايي دومين جشنواره و نمايشگاه قرآني است که در فضايي بالغ بر 3 هزار متر مربع در ضلع شمال غرب ميدان المپيک به ارائه خدمات فرهنگي مذهبي و قرآني به شهروندان خواهد پرداخت. اين نمايشگاه با 40 غرفه در بخش نمايشگاهي شامل غرفه هاي انتشارات مذهبي و قرآني، مسابقات قرآني، کارگاه هاي هنري، مشاوره و کودک، نمايشگاه عکس، روزه داران کوچک و کميته امداد امام خميني و بخش جشنواره با دعوت از قاريان ممتاز قرآن، شخصيتهاي ديني و قرآني و سخنراني ويژه با هدف فرهنگسازي ديني و ايجاد بستر مناسب براي ترويج فرهنگ قرآني از هفته آينده افتتاح خواهد شد و پذيراي حضور شهروندان خواهد بود.

بخش نمايشگاهي دومين جشنواره و نمايشگاه قرآني يک ساعت پيش از افطار و بخش جشنواره نيز از ساعت 22 شب آماده حضور خانواده هاي تهراني است. بازارچه مادر و کودک همجوار با محل نمايشگاه و جشنواره قرآني در زمان برپايي اين نمايشگاه، آماده ارائه خدمات به کودکان است ؛ ضمن اينکه براي مراجعه کنندگان به اين دومين نمايشگاه و جشنواره قرآني منطقه 22، پارکينگ با ظرفيت کافي نيز تدارک ديده شده است. »

مرادي با اشاره به اين موضوع که رمضان امسال افزون بر برپايي دست کم 10 محفل قرآني در مساجد منطقه 22 با تقدير از فعالان قرآني و ديني و اهداي جوايز به برگزيدگان مسابقات قرآني، بحث برپايي خيمه قرآني نيز در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: « اين خيمه در ارتفاعات منطقه و در مجموعه بزرگ تفريحي گردشگري آبشار با محور قرار دادن برنامه هاي ديني و قرآني برپا مي شود و همزمان با آن مراسم پذيرايي از ايتام و نيازمندان را نيز در دستور کار قرار داده ايم. همچنين در اين مکان از اقشار و گروه هاي مختلف علمي، مذهبي، شوراياران محله ها، بسيج و سپاه با هدف اخذ نظرات بمنظور تهيه برنامه منسجم و کار آمد براي افق طرح، دعوت بعمل خواهد آمد. »

به گفته شهردار منطقه 22، تور نيايش با برپايي تورهاي گردشگري زيارتي از محافل و مکانهاي زيارتي، اطعام ايتام و خانواده هاي بي بضاعت و برگزاري مراسم افطار در سطح منطقه ، برگزاري جشن بزرگ و ويژه ميلاد امام حسن مجتبي (ع) کريم اهل بيت با همکاري شوراياران محله ها، ائمه جماعات و شهروندان منطقه برگزاري مراسم شبهاي با عظمت قدر در مساجد و محافل مذهبي همچنين ايجاد هماهنگي هاي لازم براي حضور شهروندان ساکن محدوده شمال غرب پايتخت در مراسم پرشکوه روز جهاني قدس و برپايي نماز عيد فطر و اجراي دست کم 2 روز برنامه هاي شاد و مفرح در محله هاي 9 گانه اين منطقه از جمله برنامه هايي است که در ايام ماه رمضان تدارک ديده شده است.  

نظر شما