دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
دبير شوراي اجتماعي كشور از ابلاغ برنامه هاي 8 گانه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب براي سال 1390 به كليه ادارات ونهادها خبر داد.

به گزارش شهر عليرضا افشار دبير شوراي اجتماعي كشور در جلسه دبيران ستادهاي صيانت از حريم امنيت عمومي وحقوق شهروندان ضمن تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان، اظهار داشت : حجاب مانند ساير ظواهر، نمادي از وضعيت دروني جامعه است كه اولويت دادن به برنامه هاي فرهنگي بمنظور تقويت عفاف و حياء در جامعه كه مورد تأكيد اسلام است به معني پرداختن به علت ها است .

 

وي با بيان اينكه جهت گيري برنامه ريزي هاي فرهنگي بايد به سمتي باشد تا ارزش ها به صورت هنجارهاي اجتماعي مورد توجه مردم قرار گيرند ، گفت : حجاب به عنوان شاخص سلامت اجتماعي نشان دهنده موفقيت يا عدم موفقيت ما در برنامه هاي آموزشي، تربيتي، تبليغي و فرهنگي است .

 

افشار با اشاره به وجود دو مأموريت درون سازماني و برون سازماني ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات تصريح كرد : در سال 1390 برنامه هاي 8 گانه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به كليه ادارات و نهادها ابلاغ شده است .

 

وي با بيان اينكه وزارت كشور وظيفه نظارت بر برنامه هاي فرهنگي و در بخش عفاف و حجاب در دستگاه ها را بر عهده دارد ، ادامه داد : تاكنون 2 مرحله بازرسي از كليه وزارت خانه ها ، سازمان ها و نهادها صورت گرفته و ضعف ها و اشكالات هر سازمان به مسئول مربوطه منعكس شده است .

 

دبير ستاد مركزي صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان، يكي از مشكلات اجراي قانون ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي را عدم پيش بيني اعتبارات دانست و گفت : دستگاه¬ها بايد به دنبال تأمين بودجه از اعتبارات خود در اين زمينه باشند.

 

افشار افزود خوشبختانه پس از دو سال بررسي جامع آسيب هاي اجتماعي امروز، برنامه ملي كاهش آسيب ها و ارتقاء سرمايه اجتماعي تحت عنوان" طرح تحول اجتماعي" آماده اجرا شده است.

 

در اين جلسه نمايندگان دستگاه هاي اجرايي به ارائه گزارش اقدامات خود در دو بخش درون سازماني و برون سازماني پرداخته و پيشنهاداتي براي توسعه برنامه ها واثربخشي بالاتر آن ها مطرح و تبادل نظر شد.

نظر شما