شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۳۰۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
استاندار آذربايجان شرقي گفت: جهاد اقتصادي اقداماتي را ايجاب مي‌کند که موجب ارزش افزوده بيشتر و فراهم کردن بستر لازم براي افزايش درآمد مردم شود.

به گزارش شهر از تبريز،احمد عليرضابيگي در ديدار با کارآفرينان شهرستان اسکو، با تاکيد بر تامين منابع مالي براي تحقق توليد خاطرنشان کرد: دولت اهتمام ويژه‌اي به رونق مشاغل خانگي دارد و در اين خصوص صندوق مهر مکلف به تامين تسهيلات لازم براي ايجاد اشتغال تا سقف 10 ميليون تومان براي سرپرست خانوار و 2 ميليون تومان براي افراد ديگر خانوار است.

 
وي در خصوص معرفي محصولات توليدي کارآفرينان به ويژه صنايع دستي گفت: اگر برپايي نمايشگاه و عرضه محصولات را موکول به ايجاد امکانات کنيم کار به سختي پيش مي‌رود؛ لکن اگر کيفيت محصولات صنايع دستي خود را به خوبي نشان دهد جذب مشتري براي آن کار سختي نيست.

 
بيگي با اشاره به قابليت بالاي شهرستان اسکو در صنايع دستي اظهار داشت: روستاي کندوان مي‌تواند محل مناسبي براي عرضه صنايع دستي باشد و بايد نقطه‌اي براي ايجاد بازار صنايع دستي در اين شهرستان مشخص شود و فرماندار اسکو مسئول اين قضيه است.

 
وي با تاکيد بر پشتيباني مضاعف از صنايع دستي اسکو افزود: البته اين بازار ما را از برپايي يک نمايشگاه دايمي بي‌نياز نمي‌کند و ما آماده‌ايم تا زمينه حضور صنعتگران شهرستان اسکو را در نمايشگاه‌هاي ملي و بين‌المللي از جمله نمايشگاه صنايع دستي استانبول فراهم کنيم.

 
استاندار آذربايجان شرقي روستاي کندوان را يک فرصت گردشگري بي‌نظير دانست و ادامه داد: ثبت و تحويل سند کران‌هاي اين روستا و همچنين ساخت روستاي جديد اقدام مهمي است که بايد انجام شود و روستاي تاريخي کندوان منحصرا بايد کانون گردشگري و عرضه صنايع دستي اسکو باشد.

 
بيگي همچنين از سازمان تامين اجتماعي خواست با اعزام پزشکان متخصص نسبت به حل مشکل درماني قاليبافان اسکو اقدام کند.

 
وي در خصوص شهرک صنعتي اسکو هم گفت: اين شهرک با مشکل معارض مواجه است و اميدواريم معتمدين و بزرگان شهر اسکو دست به دست هم دهند و به زودي شاهد حل اين مشکل باشيم.

 
استاندار آذربايجان شرقي توسعه اشتغال را هدف عمده دولت ذکر کرد و گفت: تمام امکانات کشور براي اين منظور بسيج شده است و در اين خصوص تهيه طرح ناحيه‌هاي صنعتي و آماده کردن زيرساخت‌هاي لازم براي رونق اقتصادي بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

 
در اين مراسم، چند تن از کارآفرينان شهرستان اسکو به بيان مشکلات و خواسته‌هاي خود پرداختند و در ادامه رؤساي سازمان‌هاي بازرگاني، جهاد کشاورزي و ميراث فرهنگي استان، همچنين مديرعامل شرکت توزيع برق و سرپرست بانک کشاورزي استان هم در خصوص اقدامات و برنامه‌هاي حوزه تحت مديريت خود براي حل مشکلات کارآفرينان توضيحاتي را ارائه کردند.

 
استاندار آذربايجان شرقي در پايان اين ديدار از نمايشگاه صنايع دستي شهرستان اسکو بازديد و با صاحبان غرفه‌ها در خصوص فعاليت‌ها و مشکلات آنان گفتگو کرد.

نظر شما