دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۳۱۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
در چهاردهمين شب جشن‌هاي «بر آستان جانان» انجام مي‌شود:
در چهاردهمين جشن از سلسله جشن‌هاي «بر آستان جانان» در بوستان قيطريه ،دختران روزه اولي در قالب برنامه «سحرخيزان کوچک» امروز 24 مردادماه تقدير مي‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ملل، عليرضا زند وکيلي مدير فرهنگي هنري منطقه يک با بيان اين خبر افزود: در شب ميلاد پربرکت امام حسن مجتبي (ع)، چهاردهمين جشن از جشنهاي «بر آستان جانان» با محوريت تجليل از «دختران روزه اولي» و با مجموعه‌اي از برنامه‌هاي شاد و مفرح با حضور عوامل برنامه رنگين کمان شبکه 5 سيما و اجراي نمايش‌هاي کودک و نوجوان برگزار مي‌شود.

 

وي افزود: همچنين در اين برنامه سعي شده تا خاطره‌اي خوش از اولين سال روزه داري در ذهن نوگلان روزه اولي نقش بندد.

 

زند وكيلي در ادامه گفت: جشن‌هاي بر آستان جانان از روز اول ماه مبارک رمضان در بوستان قيطريه با زمينه‌اي متناسب با شب‌هاي معنوي اين ماه آغاز و تا پانزدهم رمضان ادامه دارد.

 

وي اظهار داشت: در اين شب‌ها هنرمندان برجسته صدا و سيما نظير بهرام گودرزي، اکبر قدمي و استاد شير خدا به همراه گروههاي موسيقي سنتي وتواشيح نظير گروه ثنا و ليله القدر و نقالي و پرده خواني استاد ميرزا علي هنرنمايي کردند.

 

رييس فرهنگسراي ملل ادامه داد: در اين شب‌ها بيش از 13هزار نفر از همشهريان در مراسم افطاري ساده بوستان قيطريه شرکت کرده‌اند.

 

وي به قرائت قران و جزخواني توسط استاد دزفولي اشار ه کرد و افزود: اقامه اذان و برگزاري نماز جماعت با حضور شهروندان روزه‌دار از ديگر بخش‌هاي اين مراسم است.

 

رييس فرهنگسراي ملل تصريح کرد: 17 غرفه فرهنگي مذهبي نيز ميزبان مخاطبان است که با ارائه برنامه‌هاي مرتبط با اين ماه همچون: پزشکي رمضان، شب‌هاي رمضان(نجوم)، خوشنويسي و کاشي معرق، گفتمان ديني، بلوتوث هاي رمضان، آموزش سفره‌هاي رمضاني، عکس در رمضان، مسابقات رمضان، نمايشگاه کتاب و .... در خدمت شهروندان است.

 

وي سخنان خود را با دعوت از تمامي شهروندان منطقه 1 براي شرکت در جشن اختتاميه که در پانزدهمين شب از شب‌هاي ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود به پايان برد.

نظر شما