يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۳۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
مديرعامل ستاد ديه کشور گفت: در سال گذشته و با توجه به مشارکت مردم و افراد نيکوکار 9 هزار و 577 نفر زنداني جرائم غيرعمد در کشور آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار شهر سيد اسدالله جولايي شامگاه يکشنبه در جشن گلريزاني که به مناسبت آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد برگزار شد، افزود: سال گذشته 9 هزار و 577 نفر با مجموع بدهي بيش از 234 ميليارد تومان با کمک ستاد ديه و مشارکت افراد خير و نيکوکار آزاد شدند.

 

وي بيان کرد: ديه غيرعمد شامل محکومان تصادف، حوادث کارگاهي، محکومين مالي غيرکلاهبرداري، مهريه معقول و نفقه است.

 

مديرعامل ستاد ديه کشور اظهار داشت: از اين محکومان دو هزار نفر زنداني ديه، هزار نفر زنداني نفقه، دو هزار و 800 نفر براي مهريه و سه هزار و 200 نفر هم براي محکوميت مالي غيرکلاهبرداري در زندان هستند.

 

با اشاره به آزادي بيش از 18 هزار زنداني جرائم غيرعمد در دو سال گذشته در سراسر کشور اظهار داشت: در دو سال گذشته بيش از 18 هزار زنداني با رقم بيش از 400 ميليارد تومان با حمايت مردم خير و نوع دوست از زندان ها آزاد شدند.

 

جولايي با اشاره به سابقه 21 ساله ستاد ديه افزود: از ابتداي آغاز به کار ستاد ديه کشور تاکنون بيش از 51 هزار نفر از جرايم غيرعمد از زندان ها آزاد شده اند و به آغوش گرم خانواده هايشان برگشته اند.

 

مديرعامل ستاد ديه با اشاره به تصويب قانون جديد بيمه شخص ثالث اظهار داشت: قبل از تصويب اين قانون روزانه 56 تا 57 راننده وارد زندان مي شدند و اگر اين روند ادامه داشت آمار زندانيان محکوم به ديه کشور به بيش از 50 هزار نفر مي رسيد در حالي که با همت و جديت مسئولين ذيربط هم اکنون اينِ آمار به دو هزار نفر کاهش پيدا کرده است.

 

وي بيان کرد: امروز و به صورت همزمان 180 جشن گلريزان در سراسر کشور براي حمايت از زندانيان جرائم غيرعمد و زمينه سازي براي آزادي آنها برگزار مي شود.

 

جولايي در پايان گفت: با توجه به ماه پر فيض و برکت رمضان نيکوست کساني که مي توانند ديه را ببخشند از حق خود گذشته و شادي را به خانواده هاي زندانيان برگردانند.

 

مراسم جسن گلريزان با حضور جمعي از مسئولان و مديران استان و با مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نظر شما