دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۳۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
نشست مشترک نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران شهرداري تهران، شب گذشته-23 مرداد- برگزار و برخي از موضوعات و مشکلات حوزه شهري در اين نشست مطرح شد .

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران در اين نشست محمدباقر قاليباف شهردار تهران ضمن تشکر از زحمات نمايندگان مجلس به ويژه نمايندگان مردم در فراکسيون مديريت شهري ، کميسيون عمران و کميسيون شورا ها گفت : کارنامه مجلس هشتم در حوزه مديريت شهري و همياري و مشارکت با همه شهرداري‌ها و شوراهاي شهر انصافا کارنامه‌اي قابل قبول و قابل دفاع است و کارنامه عملکرد مجلس چه در طول اين دوره و چه در تنظيم برنامه پنجم خوب بوده است .


قاليباف ادامه داد : به طور خاص بنده در شهر تهران تشکر ويژه‌اي از نمايندگان مجلس دارم، از اين باب که هر وقت ما توانستيم موضوعي را به مجلس منتقل کنيم و توجيه و دفاع خوبي داشته باشيم انصافا حمايت هاي لازم را از شهر و شهروندان داشته اند.



قاليباف با تاکيد براينکه شهر تهران تنها متعلق به ساکنان شهر نيست و آبروي کشور محسوب مي شود و همه مردم ، به تهران تعلق خاطر دارند گفت : انصاف قضيه اين است که در طول اين دوره مجلس با لحاظ اين توجه ها عمل کرد و حمايت هاي لازم را براي رفع معضلات شهر داشت.


او افزود: در اين ميان ما چه در مجموعه شوراي اسلامي شهر و چه شهرداري ، بايد به گونه اي عمل کنيم که خجالت زده مردم و نمايندگان آن ها نباشيم .


شهردار تهران خاطر نشان کرد: ما سعي کرده ايم به گونه اي عمل کنيم که رضايت نسبي در شهر وجود داشته باشد و مردم احساس نکنند با وجود حمايت و کمک هايي که صورت گرفته خدايي نکرده ضعفي در کار است. البته نه اينکه اصلا ضعفي وجود نداشته باشد اما نسبت به قياس و مقايسه اي که مي شود، بايد کارنامه مديريت شهري کارنامه اي قابل دفاع باشد که فکر مي کنم امروز مردم يک رضايت مندي عمومي در شهر تهران حس مي کنند.


قاليباف با تاکيد براين که ما سعي کرديم پاسخ خوبي ها را با تلاش و کارمان بدهيم گفت : بگذريم از اينکه همان طور که دوستانمان اشاره کردند مسائل سياسي همواره وجود دارند و با طرح اين مسائل هميشه دنبال اين هستند که فرعيات ، بر اساس کار که خدمت است سايه بياندازد.


او افزود: من در اين وقت عزيز خدا را شاهد مي گيرم که هيچ گاه درقريب به 6 سالي که توفيق خدمت در شهرداري تهران را داشته ام اجازه نداده ام مسائل حاشيه اي و مسائل سياسي بر فعاليت و کار ما سايه بياندازد.


شهردار تهران گفت : همواره با همدلي و وحدت و پرکاري سعي کرده ايم آن چه وظيفه ما است انجام دهيم و امانت دار خوبي براي امانتي که امام (ره) ، شهدا و مردم برعهده ما گذاشته اند باشيم.


او در ادامه با بيان اينکه برخي مسائل حاشيه اي در متن سياست هست که من نمي خواهم در مورد آنها قضاوت کنم گفت: اصل براي ما اين است که از وظيفه اصلي خود غافل نشويم. به هر حال شما مي بينيد که يک روز تونل توحيد را مي خواهند پر کنند، يک روز هم اين بحث پيش مي ايد که شوراي اسلامي شهر به شهرداري تذکر داد.


قاليباف گفت: جاي تعجب دارد، اگر واقعا شوراي اسلامي شهر بر عملکرد شهرداري نظارت نکند چه وظيفه اي دارد ؟! نظارت وظيفه شورا است . اگر شوراي شهر تذکر ندهد پس چه وظيفه اي دارد ؟ شورا بايد تذکر دهد . اگر شوراي شهر سوال نکند چه وظيفه اي دارد ؟ سوال کردن از شهرداري وظيفه شوراست . اصلا روال ، عقل، منطق و قانون اين گونه است.


او تاکيد کرد: اما تا بحثي پيش مي آيد و سوالي از شهرداري پرسيده و يا تذکري داده مي شود ، مي بينيد که برخي در بيرون چه فضايي ايجاد مي کنند. گويي اتفاق خاصي افتاده است. ما مي دانيم که هدف اين است که فضاي آرام کار و تلاش را از بين ببرند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: اما من با اطمينان مي گويم، اين حرف ها هرگز فضاي کار و تلاش را از محيط مديريت شهري دور نخواهد کرد و ما ساخته شده ايم که به مردم خدمت کنيم و تاکيد داشته باشيم که شرف ما در گرو خدمت به خلق خدا و اين مردم ولايت مدار و شهيد پرور است.


او ضمن تشکر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي که در اين نشست حضور يافتند گفت: از خدا مي خواهيم به ما توفيق دهد که صادقانه خدمت کنيم و ما را يک لحظه به خودمان وا نگذارد و توفيق پيدا کنيم راه شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري با همدلي و محبت به پيش ببريم.

نظر شما