دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۲۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
در پانزدهمين غروب ماه مبارک رمضان آخرين جشن از سلسله جشن‌هاي بر آستان جانان با اجراي نقاشي - موزيک در ميان استقبال کم نظير ميهمانان برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ملل، 25 مرداد ماه آخرين جشن از سلسله جشن‌هاي بر آستان جانان در حالي آغاز شد که جمع کثيري از ميهمانان از دقايقي پيش در محل جشن حضور داشتند.

در اين برنامه پس از سخنان مجري برنامه علي بابايي مدير نگارخانه هاي فرهنگسراي ملل با اجراي بر نامه ابتکاري نقاشي همراه با موزيک تشويق حضار را برانگيخت، وي پيشتر اين بر نامه را در کشور ترکيه اجرا کرده بود و هنر سرزمين کهن ايران را به نمايش گذاشته بود.پس از آن بهرام گودرزي هنر مند صدا و سيما به اجراي برنامه پرداخت.

اجراي قطعاتي از سوي گروه هم آوايي دستان گويا، برنامه اذان و مناجات، مراسم افطاري و نماز جماعت پايان بخش جشن آخر «بر آستان جانان» بود.

جشنواره بر آستان جانان از روز اول ماه مبارک رمضان برابر با 10 مرداد ماه در بوستان قيطريه اغاز شد در اين جشنواره 17 غرفه فرهنگي مذهبي ميزبان مخاطبان بود که با ارائه برنامه‌هاي مرتبط با اين ماه همچون: پزشکي رمضان،شبهاي رمضان(نجوم)، خوشنويسي و کاشي معرق، گفتمان ديني، بلوتوث‌هاي رمضان، آموزش سفره‌هاي رمضاني، عکس در رمضان، مسابقات رمضان، نمايشگاه کتاب و .... در خدمت شهروندان بود.

همچنين در طول جشنواره هنرمندان مطرح صدا و سيما نظير شير خدا، بهرام گودرزي، اکبر قدمي ميهمانان جشنواره بودند.

همچنين گروه‌هاي تواشيحي نظير ليله القدر و ثنا در بوستان قيطريه برنامه اجرا کردند.

نظر شما