چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
معاون سينمايي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي گفت: سينماي ايران بايد در راستاي دغدغه هاي انقلابي مردم باشد و ماموريت اصلي ما برقراري عدالت در هنر هفتم است.

ايرنا: جواد شمقدري چهارشنبه شب در مراسم ضيافت افطاري معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بنياد سينمايي فارابي اظهار داشت: يكي از ماموريت‌هاي ما افزايش كمي و كيفي آثار سينمايي در كشور است .

وي افزود: امروز بخشي از ظرفيت‌هاي سينماي ايران به عرصه ظهور رسيده و اميدوارم با فراهم شدن ابزار مورد نياز از تمام ظرفيت‌هاي سينماي كشور به‌ويژه توان هنري در همه بخش‌ها استفاده شود.

شمقدري ضعف در زيرساخت‌هاي سينمايي را يكي از مهم‌ترين معضلات هنر كشور دانست و تصريح كرد: گام‌هاي موثري براي رفع اين مهم برداشته شده است .

وي قانونمندسازي را يكي ديگر از برنامه‌هاي مديريت سينما دانست و گفت: چنانچه تصميمات بر اساس قانون باشد ديگر سلايق تاثيري در برنامه‌ها نخواهد داشت و چنانچه بتوانيم فضاي سينماي كشور را بر اساس قانون تدوين كنيم بدون شك همه نظراتي را كه به سود آن‌ها هم نباشد مي‌پذيرند.

شمقدري از همه اصناف و اهالي سينما در خواست كرد كه مديريت سينما را در قانونمندسازي اين هنر در كشور ياري كنند .

وي در ادامه ياد آور شد: يكي از مهم‌ترين ماموريت‌هاي ما اجراي عدالت در سينما و ايجاد فرصت‌هاي يكسان فيلم‌سازي براي سينماگران است كه اين عدالت شامل ساخت هنري و محتواي فيلم‌هاي سينمايي و جغرافياي يكسان براي آثار سينمايي در كشور است.

شمقدري ادامه داد: سينماي ما نبايد محدود به تهران باشد و اميدواريم با همكاري استانداري‌ها شاهد رشد اين هنر در استان‌هاي مختلف كشور باشيم.

معاون سينمايي ارشاد تاكيد كرد: سينما بايد به ايران برگردد و با توجه به اينكه ملت ما مردمي بزرگ و آزاده هستند ، اين هنر بايد همسو با فرهنگ اسلامي و انقلابي باشد.

شمقدري تاكيد كرد: سينماي ايران در اين زمينه اندكي كوتاهي كرده و آثار توليد شده در زمينه‌هاي مختلف بايد همسو با دغدغه‌هاي مردم انقلابي باشد.

وي افزود: عده‌اي ممكن است از برخي برنامه‌هاي ما كه برپايه عدالت محوري است ناخشنود باشند زيرا اجراي عدالت براي آن‌ها سخت است، اما اگر عدالت را بپذيريم همه تصميمات براي ما شيرين مي‌شود.

وي تبديل معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري به سازمان سينمايي را اتفاق بزرگي براي هنر كشور دانست و افزود: دلسوزان سينما در اين مقطع و با ياري خدا مي‌توانند ما را در تشكيل اين سازمان ياري دهند.

شمقدري در ادامه از افزايش 150ميليارد توماني اعتبارات سينما علاوه بر بودجه‌اي كه مجلس به اين امر اختصاص داده خبر داد .

مراسم ضيافت افطاري معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارشنبه شب با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد احمد مير علايي مدير عامل بنياد سينمايي فارابي، رفيع آقا محمديان مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، هاشم ميرزاخاني رييس انجمن سينماي جوانان ايران و جمعي از اهالي سينما همچون مسعود ده نمكي، سيدجواد هاشمي، عليرضا خمسه، علي معلم دامغاني، عليرضا رييسيان، مهدي كرم‌پور و گروهي ديگر از هنرمندان سينما در محل بنياد سينماي فارابي برگزار شد.

نظر شما