شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۲۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
«خسرو سينايي» گفت: براي هر شهري بنا به ظرفيت آن شهر، به سينماهاي خاصي نياز داريم تا در آن سالن‌ها فيلم‌هاي مستند، کوتاه ، فيلم‌هاي خاص و تجربي را نشان بدهند و اگر اين امکان فراهم نشود چرخه برگزاري جشنواره‌ها کامل نمي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم رضوي، اين فيلمساز سينماي ايران در مورد تاثيرات برگزاري اين جشنواره عنوان کرد: اگر هدف صرف از برگزاري جشنواره‌ها کميت باشد، فقط به نتايج مقطعي مي‌رسيم. خوشبختانه در کشورمان جوانان مستعدي داريم که استعدادهاي بسيار خوبي دارند و بالطبع فيلم‌هاي شاخصي ساخته‌اند. نمايش اين نوع آثار در جشنواره‌اي نظير جشنواره فيلم رضوي، مي‌تواند ويترين مناسبي براي ديده شدن اين آثار باشد .

 

خالق فيلم «عروس آتش» در بخش ديگر سخنانش متذکر شد: نکته مهمي که بايد به آن توجه داشت، اين است فيلمسازي که اثرش در جشنواره مورد توجه و تقدير قرار مي‌گيرد، در ادامه از او حمايت شود تا استعدادش به هدر نرود و فيلمساز جوان مغلوب شرايط نشود. خيلي از جوان‌هاي با استعدادي که با آثارشان در جشنوار‌ه‌ها درخشش داشته‌اند، متاسفانه بر اثر عدم حمايت، خيلي سريع فراموش شده‌اند. برخي ديگر از اين جوان‌ها براي اين که بتوانند در سينماي حرفه‌اي فعاليت کنند، ناچار شده‌اند تغيير مسير بدهند و سينماي نوع ديگري را تجربه کنند .

سازنده «هيولاي درون» ضمن تاکيد بر اثرات مختلف برگزاري جشنواره گفت: زماني در جشنواره‌اي داور بودم، جواني فيلمي ساخته بود که بسيار درخشان بود و من مايل بودم توانايي او را در سينماي حرفه‌اي هم ببينم. متاسفانه اين فيلمساز جوان فيلم مبتذلي ساخت. موقع خاتمه نمايش فيلم به من گفت مي‌دانم از فيلم من خوشتان نيامده است. اما مي‌خواستم فيلمي بسازم که وارد اين حرفه بشوم! بنابراين معيارهاي فيلمسازان جوان ما اين گونه است که فقط براي ماندن در چرخه فيلمسازي اقدام به ساخت مي‌کنند. جشنواره‌ها بايد قدرت فراگيرتري داشته باشند که بتوانند از فيلمسازان جوان حمايت کنند.

سينايي در بخش پاياني گفته‌هايش اظهار داشت: سال‌ها است که عنوان کرده‌ام براي هر شهري بنا به ظرفيت آن شهر، به سينماهاي خاصي نياز داريم تا در آن سالن‌ها فيلم‌هاي مستند، کوتاه ، فيلم‌هاي خاص و تجربي را نشان بدهند. متاسفانه به اين مسائل توجهي نشده است و اگر اين امکان فراهم نشود چرخه برگزاري جشنواره‌ها کامل نمي‌شود. با نمايش مستمر فيلم‌ها در طول سال است که جشنواره‌ها مي‌توانند داراي کارکرد منطقي و اثرگذار باشند.

ششمين دوره جشنواره فيلم رضوي طي روزهاي 11 تا 14 مهرماه 1390 برگزار مي‌شود.

نظر شما