دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
از سوي انتشارات فرهنگسراي فردوس؛
کتاب «خديجه بانوي مکه» با گردآوري سيد محمد باقر علم‌الهدي به مناسبت ليالي قدر و شب‌هاي دهه آخر ماه مبارک رمضان چاپ و منتشر شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 ، اين کتاب که اثري در معرفي شخصيت والاي حضرت خديجه کبري(ع) به عنوان اسوه و الگوي عفاف و حجاب در جامعه اسلامي است در 98 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه به طبع رسيده و علاقه مندان مي‌توانند آن را با قيمت 1700 تومان خريداري کنند.

در مقدمه اين کتاب آمده است: «اهميت اين موضوع از آن روست که امروزه موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامي ما به عنوان يکي از مهمترين مباحث فرهنگي، مطرح شده و از سوي ديگر دشمن در صدد است تا با تهاجم فرهنگي و برپايي جنگ نرم، پايه‌هاي استوار اعتقادي دو بنيان سنتهاي ملي وديني ما را سست کند.
زمانه ما دوراني است که امکان معرفي چنين شخصيت‌هاي ارزنده‌اي به نسل جوان وجود دارد. نسل جواني که جوياي معرفت و حقيقت است و به باور صحيح مي رسد. اين نسل مي‌تواند همراه با حضور مؤثر و شايسته در جامعه، مرزهاي عفت و حجاب اسلامي را بيان کند.»

همچنين اولين نشست ادبي «با يار مهربانم» يکشنبه 6 شهريور در کتابخانه فردوس برگزار مي‌شود.

اين نشست‌هاي موضوعي که با هدف گسترش خط و زبان و ادب پارسي شکل گرفته‌اند روز يکشنبه با حضور جعفر توزنده جاني نويسنده و کارشناس ادبيات در کتابخانه فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود.

ساعت 10 صبح اين روز با حضور ادب دوستان و اعضا کانون ادبي اين فرهنگسرا ، بخش‌هاي مختلفي از يک کتاب خوانده و به صورت گروهي نقد و بررسي مي‌شود.

اولين نشست تخصصي «بلور قلم» نيز در آخرين ماه تابستان به نقد و بررسي کتاب «مارگريتا دلچه ويتا» نوشته استفانو بني اختصاص دارد.

اين نشست سه شنبه اول شهريور ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد و در آن هانيه اينانلو مترجم کتاب به همراه محمد رضا گودرزي، منتقد ادبي به بحث و گفت و گو درباره اين کتاب و ويژگي‌هاي آن خواهند پرداخت.

نشست‌هاي تخصصي بلور قلم هر 15 روز يکبار و با هدف گسترش خط و زبان و ادب پارسي و همچنين آشنايي عموم علاقه‌مندان با آثار برتر ادبي چاپ شده برگزار مي‌شود.

فرهنگسراي فردوس در ميدان صادقيه ، بلوار فردوس ، بعد از چهارراه مخابرات، واقع است.


نظر شما