سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
شهردار تهران با بيان اين كه انقلاب اسلامي با تاثير از فرهنگ سيدالشهدا و عاشورا و مولي الموحدين توانست پيروز شود و آن شرايط سخت را پشت سر بگذارد، گفت: اگر افتخاري کسب شده ثمره خون شهداست و بدانيد براي رفع مشکلات سياسي و اقتصادي راهي جز اينکه به فرهنگ اهل بيت(ع) چنگ بزنيم نداريم.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 ، دکتر قاليباف شهردار تهران با حضور در مسجد حضرت زينب (ص) در محله خاک سفيد، از برکات شب هاي قدر و کرامات حضرت علي (ع) در جمع عزاداران سخنراني کرد.

قاليباف شهردار تهران در ابتدا با بيان اينکه بعثت نبي مکرم اسلام(ص) بزرگترين واقعه تاريخ بشريت است، گفت: در فلسفه بعثت، مکارم اخلاق مهمترين موضوع است و پيامبر اسلام که مي فرمايد «من مبعوث شدم تا اخلاق جامعه را نگه دارم»، لذا ما اگر مسلمان هستيم بايد به اين امر توجه کنيم.جامعه‌اي که تهمت ، بداخلاقي و دروغ در آن وجود داشته باشد آن جامعه با جامعه اسلامي فاصله بسيار دارد.

او در ادامه افزود: روزي که پيامبر (ص) رجعت کردند قرآن و عترت را براي ما مسلمانان به امانت گذاشتند که اين ماه و اين شب‌ها ، ماه نزول قرآن است و مکلفيم با انس گرفتن با قرآن بتوانيم معارف اسلامي را بشناسيم و ذهنمان را با شناخت قرآن و معارف اسلامي عميق‌تر کنيم.

او به ديگر برکات اين ماه و انس با قرآن کريم اشاره کرد و گفت: انس با قرآن باعث مي‌شود در مسايل مادي و معنوي رشد کنيم و اين معجزه الهي را درک کنيم و به برکات نظام مقدس اسلامي، مردم با قرآن انس بيشتري پيدا کرده‌اند ولي کافي نيست و هنوز فاصله هست.

شهردار تهران افزود: در راس عترت و اهل بيت (ع) بايد محب مولي الموحدين علي(ع) باشيم . علي (ع) شخصيتي نيست که فقط به جهان تشيع تعلق داشته باشد و هر آزاده‌اي و هر بزرگي در دنيا از مسلمان و غيرمسلمان از مولا علي (ع) ياد کرده و هرچه زمان مي‌گذرد روز به روز شخصيت ايشان بيشتر شناخته مي‌شود و جامعه درک بيشتري پيدا مي‌کند.  

شهردار تهران در ادامه به وظايف جامعه اسلامي در مقابل اهل بيت (ع) اشاره کرد و گفت: يک نظام اسلامي بر پايه  قانون اسلامي  و مذهب شيعه و فقه جعفري است و بايد فرهنگ اهل بيت جامعه شناخته شده باشد تا در فرداي قيامت اهل بيت و شهدا از عملکرد ما راضي باشند.

دکتر قاليباف گفت : انقلاب اسلامي با تاثير از فرهنگ سيدالشهدا و عاشورا و مولي الموحدين توانست پيروز و آن شرايط سخت را پشت سر بگذارد و اگر افتخاري کسب شده ثمره خون شهداست  و بدانيد براي رفع مشکلات سياسي، اقتصادي و ... راهي جز اينکه به فرهنگ اهل بيت (ع) چنگ بزنيم نداريم و افتخار ما اين است که محب اهل بيت و شيعه مولا علي (ع) هستيم و در نظامي اسلامي زندگي مي‌کنيم و اميدواريم در مسيري  که گام بر مي‌داريم شيعه و پيرو واقعي آن حضرت باشيم.

شهردار تهران در پايان اين ديدار از نمازگزاران خواست تا در اين شب هاي قدر در حق هم دعا کنيم و از خدا بخواهيم ما را يک لحظه به حال خود وانگذارد و به همه ما توفيق دهد تا ادامه دهنده را امام(ره)، شهداي والامقام و مقام معظم رهبري باشيم.

نظر شما