يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۳۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
به همت شهرداري منطقه 20 مراسم افطاري ويژه کودکان کار و خيابان در مسجد امام حسن مجتبي واقع در روستاي عماد آور شهرري برگزار شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ، احمد غلامي شهردار ناحيه 5 خاطر نشان کرد: اين سفره افطاري با حضور 250 نفر از کودکان کار و خيابان برپا شد.

شهردار ناحيه 5 در ادامه با اشاره به اينکه با بررسي‌هاي صورت گرفته و همکاري شهرداري با يک موسسه غيردولتي کودک خياباني اين منطقه شناسايي و برنامه هاي حمايتي و آموزشي براي آنها و خانواده شان به اجرا گذاشته شده است اظهار كرد: شهرري به لحاظ وجود حرم حضرت عبدالعظيم (ع) و مسافر پذير بودن ان جمعيت بالايي از کودکان خياباني را در خود جاي داده است که اغلب آنها از مشکلات تغذيه اي ، پايين بودن سطح بهداشت و ترک و افت تحصيلي رنج مي‌برند .

او احداث 4 چشمه حمام در اين مرکز ، واکسيناسيون، اهداي گرم کن و شلوار، کفش، اقلام بهداشتي از جمله صابون ، حوله و مسواک، برپايي کلاس هاي آموزشي براي کودکان بازمانده از تحصيل را از جمله اقدامات صورت گرفته براي کودکان کار و خيابان عنوان کرد.

غلامي در ادامه تهيه و توزيع تعداد يکصد بسته از مواد غذايي بين خانواده هاي ايتام و بي بضاعت محلات، برپايي محفل انس با قرآن، تقدير از روز اولي هاي محله استخر، برپايي ايستگاه انتقال خون در ضلع شرقي حرم ، ايستگاه صلواتي و فرهنگي در ميدان شهيد مدرس، ايستگاه افطاري در ميدان حرم، توزيع ادعيه ويژه ماه مبارک رمضان در ورودي هاي منطقه را از جمله اقدامات اداره فرهنگي و اجتماعي ناحيه 5 در ماه مبارک رمضان برشمرد.

نظر شما