شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
اعترافات علي جمالي فشي به همكاري با موساد؛
علي جمالي فشي عامل ترور شهيد عليمحمدي روز سه شنبه در جلسه محاكمه خود گفت: قرار بود پنج ترور ديگرهم انجام دهم.

به گزارش شهر دادگاه رسيدگي به اتهامات عامل ترور شهيد مسعود عليمحمدي امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي ابوالقاسم صلواتي آغاز شد.

در جلسه دادگاه علاوه بر نماينده دادستان و وكيل مدافع متهم، اولياي دم و خبرنگاران نيز حضور داشتند.

بر اساس كيفرخواست قرائت شده در جلسه دادگاه، اتهامات علي جمالي فشي فرزند بابا، 26 ساله و اهل كنگاور، محاربه و فساد في الارض براي ترور شهيد عليمحمدي، مستقر كردن موتورسيكلت حاوي بمب جنب منزل اين شهيد بزرگوار، همكاري با سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، تسهيل مال غير و نامشروع از طريق موساد به واسطه ارايه اطلاعات و همكاري با اين سرويس جاسوسي، تخريب اموال عمومي و نگهداري مواد روانگردان متامفتامين است.

دكتر مسعود عليمحمدي دانشمند هسته اي ايران 22 دي ماه سال 88 در مقابل منزلش بر اثر انفجار بمب به فيض شهادت نائل شد.

پس از قرائت كيفرخواست، قاضي از علي جمالي فشي خواست براي ارايه توضيحات پشت تريبون حاضر شود.

عامل ترور شهيد عليمحمدي گفت: در چند مرحله با رابط هاي سرويس اطلاعاتي موساد در كشور تركيه و سركنسولي رژيم صهيونيستي در استانبول ملاقات داشتم.

وي در تشريح نحوه جذب و ملاقات هايش با سرويس جاسوسي موساد تصريح كرد: ملاقات از طريق فردي كه مسوول جذب نيرو بود، صورت مي گرفت و از اين طريق به كنسولگري رژيم صهيونيستي در تركيه مراجعه مي كردم.

جمالي فشي افزود: در ابتداي شروع به همكاري، تنها بحث فروش اطلاعات مطرح بود و صحبتي از ترور و عمليات خرابكارانه وجود نداشت.

اين عامل موساد گفت: در ابتدا قرار بود از طريق فعاليت هاي ورزشي اقدام به سفر و ملاقات با مقامات اين رژيم ( صهيونيستي) داشته باشم اما بعد از طريق سركنسولگري اين رژيم در استانبول اقدام به ملاقات و دريافت آموزشي هاي لازم كردم.

عامل ترور شهيد عليمحمدي اضافه كرد: بيشتر اطلاعاتي را كه در اختيار آنان مي گذاشتم از تهران بود كه طي چهار بار مراجعه به تركيه در اختيار رابط مسوول در آن كشور قرار دادم.

وي افسر رابط خود را دم معرفي كرد و گفت: پس از ارايه اطلاعات مبالغي شامل 5، 10 و 15 هزار دلار دريافت مي كردم.

وي افزود: آموزش چگونگي جمع آوري اطلاعات را از طريق دم فرا گرفتم و با استفاده از شست و شوي مغزي و سخناني ضد اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران، براي متنفر كردن من به جمهوري اسلامي و دين مقدس اسلام اقدام مي شد.

وي ادامه داد: بعد از سفر به تركيه، با افسر رابط خود دم  و سه نفر ديگر معاشرت داشتم و به تايلند سفر كردم.

عامل ترور شهيد عليمحمدي اضافه كرد: در خارج از كنسولگري رژيم صهيونيستي، ملاقات هايي با اين افراد داشتم و بعد از دريافت تست هوش و آموزش هاي عملي موفق به جذب و همكاري با اين سيستم جاسوسي شدم.

جمالي فشي، كار كردن با وسايل الكترونيكي از قبيل كامپيوتر، دوربين هاي عكاسي و فيلمبرداري، سيستم هاي رديابي و تعقيب و گريز، نصب بمب، نحوه مراقبت از افراد خاص را از جمله آموزش هاي سيستم امنيتي موساد بيان كرد.

وي گفت: در سفر به تايلند 15 هزار دلار در كيف جاسازي شده دريافت كردم.

عامل ترور شهيد عليمحمدي همچنين به دريافت تست هاي سلامت و آمادگي جسماني توسط ماموران اسراييلي اشاره كرد و افزود: در نخستين ملاقات صحبتي از آموزش نظامي نبود و بيشتر مباحث با عنوان اطلاعات و جاسوسي بود اما پس از موفق شدن در تست هاي مختلف، به من اعلام شد كه در يك ماموريت بزرگ شركت خواهم كرد و سفري هم به اسرائيل خواهم داشت.

وي اضافه كرد: در سفري كه به كشور آذربايجان و شهر باكو داشتم با مقام ارشد موساد با نام امشي جورج ملاقات كردم.

اين عامل موساد افزود: در اين ملاقات، جورج مراحل سفر من به اسرائيل و دريافت آموزش هاي لازم را تشريح كرد و با گذرنامه جعلي به نام رم سليماني از باكو به تل آويو سفر كردم .

جمالي يادآور شد: بعدها متوجه شدم كه كه جورج مسوول پشتيباني من بوده است .

متهم پرونده ترور شهيد عليمحمدي ادامه داد: بعد از رسيدن به تل آويو مسوول آموزش هاي عملي با ماشين مرا به هتل محل اقامتم در تل آويو برد.

وي با بيان اينكه 10 روز در تل آويو بودم، گفت: به هيچ عنوان تا سه روز قبل از عمليات ترور عليمحمدي، اطلاعاتي از وي نداشتم.

اين عامل موساد خاطر نشان كرد: 30 هزار دلار بعد از سفر آذربايجان به من داده و قرار شد ادامه دستورات از طريق لپ تاپي امن برايم ارسال شود.

وي ادامه داد: ابتدا قرار بود موتوري را كه قصد انفجار ان را داشتم، خودم تهيه كنم اما بعد دستوري مبني بر دريافت موتور از رابط دريافت كردم .

جمالي افزود: بعد از چند روز آدرس خانه امن را دريافت كردم و به صورت هفتگي اقدام به انجام مواردي كه برايم از طريق لپ تاپ ارسال مي شد، مي كردم .

وي گفت: سه روز قبل از عمليات، آدرس محل پارك موتور به من داده و قرار شد طبق آموزش هايي كه در اسرائيل بر اساس ماكتي تمرين كرده بودم، اقدام كنم.

عامل ترور شهيد عليمحمدي افزود: چند روز بعد با من تماس گرفته شد و دستور دادند كه بمب را بر روي موتور وصل كنم.

وي اضافه كرد: بعد از نصب بمب بر روي موتور چند روز به خانه امن مراجعه نكردم تا اينكه در روز عمليات ساعت پنج بامداد از خانه خارج شدم و به خانه امن رفتم و ساعت هفت صبح از خانه امن خارج شدم و پس از استقرار موتور با رابط اسرائيلي تماس گرفتم .

وي گفت: 30 دقيقه يك بار با من تماس گرفته مي شد و در مورد چند و چون عمليات از من سووال مي شد.

وي افزود: بعد ازظهر با من تماس گرفته و اعلام شد كه عمليات لغو شده است و بايد موتور را به خانه امن ببرم. بعد دوباره با من تماس گرفته شد كه فرداي آن روز دوباره عمليات را انجام دهم.

اين عامل موساد تصريح كرد: بعد از انجام عمليات بنا به دستور طرف اسرائيلي تمامي وسايل همراه، تلفن ماهواره اي و حتي كلاه كاسكت را از بين بردم و به خانه برگشتم.

وي در پاسخ به قاضي صلواتي كه آيا در مورد شخصيت شهيد عليمحمدي اطلاعاتي داشته است، گفت: در مدت اقامت در تل آويو از نظر اعتقادي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران شست و شوي مغزي شدم و در مورد شهيد عليمحمدي به من گفته مي شد وي فردي است كه عليه بشريت اقدام مي كند.

وي با بيان اينكه بعد از انجام ترور از طريق رسانه ها متوجه شخصيت شهيد عليمحمدي و دچار آسيب هاي روحي و رواني شديد شدم، افزود: بعد از انجام عمليات به ارمنستان رفتم و به صورت حضوري به مدت يك روز كامل با من صحبت شد و مدام به من القا مي شد شهيد عليمحمدي بر ضد بشريت اقدام كرده و در حال ساخت بمب هسته اي بوده است .

قاضي صلواتي با استناد به بيانات حضرت امام خميني (ره) خطاب به متهم گفت: مگر نمي داني كه رژيم صهيونيستي بايد از بين برود. پس چرا با اين رژيم همكاري كردي؟

عامل ترور شهيد عليمحمدي پاسخ داد: اكنون براي پشيماني و اينكه آلت دست بيگانگان شده ام، دير شده است اما بعد از متوجه شدن با ابعاد ترور و شخصيت شهيد عليمحمدي، با مشكلات روحي و رواني روبرو شدم.

وي گفت: قرار بود بعد از اين ترور، پنج ترور ديگر و از جمله ترور شهيد شهرياري را كه در مورد آن نيز آموزش هايي ديده بودم ،انجام دهم اما به دليل بهم ريختگي روحي از تمام عمليات ها كنار گذاشته شدم.

جمالي فشي افزود :‌حتي به دليل مشكلات روحي، ملاقات هايي راكه قرار بود در استراليا و تايلند داشته باشم، لغو شد.

وي كل مبلغي را كه از موساد دريافت كرده بود 120 هزار دلار اعلام كرد و گفت: وقتي فردي را به صورت روزمره شست و شوي مغزي دهند حتما فريب خواهد خورد.

پس از اظهارات متهم، همسر شهيد عليمحمدي كه در جلسه دادگاه حضور داشت در سخناني خواستار اشد مجازات براي متهم و شكايت از رژيم صهيونيستي در محاكم بين المللي به دليل انجام جنايت عليه بشريت شد.

نظر شما